Pages

19 October 2008

Terreng - remaking of the green lands... (del 1)

Som dere vet er det vesentligste av det terreng jeg har laget vært til LOTR. Siden interessen og hjertet er glidd over til 40K, har jeg besluttet å "rydde" i terreng boksene. Det som passer til 40K er under "om-maling", nærmere bestemt selve land-spillbordene, skogene, stenformasjoner, kratere og noen få utvalgte hills. Jeg beholder noen få hus så jeg fremdeles kan stille LOTR og Fantasy spillbord, men ellers gir jeg bort resten. 

Planen er: Å gjøre om det som kan brukes. Dernest s bygge noen litt mer majestetiske fjell (større, brattere, høyere, med platåer). Til slutt skal jeg begynne på konstruksjonen av en Ruined Imperial City. 

LANDBORDENE OG SKOGENE MALES OM

De forrige "landbordene" var litt rødlige og drybrushet så lyst at det stakk seg frem (særlig på bilder). Jeg ønsket dem mørkere, og fikk samtidig muligheten til å legge sand og jord på de terreng features som ikke hadde det fra før (skolger). Siden annet terreng var strødd flokk på måtte også disse legges ny sand på / jord på, men det ble for mye jobb for hovedbordene, så der satser jeg på at static grass dekker over - tilstrekkelig. Jeg hadde først tenkt å lage de brungrå bordene, som i den nye regelboken, men valgte tilnærmet samme skeem som basene på mine figurer. 


Jeg malte først bordene (og skogene) med Akryl 07  "Kakao" iblandet en stor mengde utvannet trelim og en tynn blanding husfix. 












Deretter blandet jeg Kakao 07 malingen med Skifergrå 07, 1 box Snakebite Leather og 1 box Bronzed Flesh. Jeg brukte blandingen til å drybrushe bordene og skogene. 










Jeg blandet så mer Skifergrå 07 i blandingen og drybrushet alt en gang til. 













Jeg blandet til slutt inn en box Bleached Bone, og drybrushet en siste gang. 













Jeg blandet 2 store poser med gress fra Strømmen Hobbysenter sammen med 2 bokser static fra GW (GW, den  samme som er på basene til figurene mine). Blanding av de 2 gress typene viste seg unødvendig da gresset kjøpt på Strømmen er indentisk med GW sin (og GW sine boxer er minst 3 X dyrere gitt volum...) Limet ble delvis malt, delvis stiplet på bordet. Static gress ble drysset over med en sikt, overflødig gress ble ristet av, og bord og skoger ble støvsugd og sprayet med Matt Warnish.



Håper terrenget faller i smak, velkommen til spill! 

PS! hills og craters tas i morgen :)

Ørnulv

 

 


  

3 comments:

  1. Meget imponerende. Ser virkelig flott ut. Veldig fin forklaring på hva du har gjort. Støvsuging høres vel ikke helt økonomisk ut, men ellers sikkert lurt. Matt lakk er jo også smart. Gleder meg til å spille!

    ReplyDelete
  2. Takk! Jeg stiller brettene opp og dunker demforsiktig i gulvet så alt løst faller ned på aviser for oppsamling og gjenbruk, lite sløsing mao. Støvsuger deretter før jeg sprayer :)

    Jeg brukte 2poser som du sa +2gw boxer. Jeg har over halvparten tilbake. Det burde holde til hills, kratere og nye fjell - som blir inspirert av dine :)

    ReplyDelete
  3. Hvordan finner dere tid til alt dette!?! Jeg har ikk fått gjort annet hele helgen enn å jobbe litt mer med armene på Defileren min, bare for å oppdage at jeg sannsynligvis må ta et skritt tilbake før jeg kan ta to frem om jeg skal bli fornøyd med sluttresultatet.

    Liker spesielt hvordan du ikke har drybrushet bordflatene helt jevnt. Sluttresultatet ser veldig lekkert ut!!!

    PS: Den Panzer Modelling boka har vært knall sengelektyre denne uka! Det aner meg at det blir 'en del' leking med airbrush fremover...

    ReplyDelete

Please feel free to comment...
Your feedback fuels our passion! ;)