Pages

4 May 2010

Jørns Maiprosjekt - Word Bearers Vindicators (Architecture of Aggression XVI)

Den første lørdagen i måneden kom fort i mai, så jeg oppdaget ikke at startskudded for gullmerket i femte etappe i "The Freebootaz Motivational Challenge" hadde gått før i går. Før midnatt den femtende skal jeg - etter planen - bygge og male to Vindicators. Jeg kunne sikkert ha nøyd meg med én, men hvorfor skusle?!?

Progresjon etter to kvelder med bygging er som følger: Belter og en del detaljering mangler, men basisstrukturen er der. En kveld eller to til tar det nok å få de klare for grunning - og så har jeg en drøy uke på å male dem opp. Det bør holde hvis det ikke dukker opp for mye annet som også må tas hånd om etter at Grotz'ene er stuet bort for kvelden...

+ + + 342010M3 + + +

Fikk jeg gjort det jeg hadde planlagt i dag, tross overtid på foreldremøtet. Monterte beltene før jeg dro ned, og koste meg med detaljeringen og en podcast da jeg kom hjem. De er klare til grunning i morgen, før jeg kjører inn til byen igjen for å få meg en grønn knyttneve (eller tretti) i fjeset.

(Nå gikk det heldigvis ikke fullt så ille for de røde, med unntak av Terminatorene som gikk på rundt førti av dem.)

+ + + 364010M3 + + +

Nok en toukersperiode er nesten over, så det er vel på høy tid at jeg avslutter månedens prosjekt. Da jeg så på bildene i sted oppdaget jeg at jeg har glemt Dozer Blade'ene, så jeg får Fikse de i ASAP. Inntil da tror jeg det er på sin plass med noen bilder...

3 comments:

  1. Og hvor mange Vindicators har du nå da? Du lader opp til Kjerringvik forstår jeg..... Lurer på hva mitt neste prosjekt blir, har ikke mer plass i mine 3 kofferter (til Marines). Ohh, det stemmer - Titaten er jo ikke ferdig, og - det glemte jeg nesten, fikk jo en Landraider av Inger Helene til bursdagen min som ligger ubygd. Hmmm.... Mon tro 1 company traiet mitt i den ene kofferten har plass til noen Terminaors til....

    Kult Jørn, gleder meg til å se dem ferdig bygd, og håper du slipper krativiteten løs :)

    ReplyDelete
  2. Med disse to så blir det tre. Akkurat nok til en Linebreaker formasjon i Apocalypse, eller full Heavy Support i vanlig 40K om jeg skulle føle for det.

    Du skal heller ikke se bort i fra at det kan bli aktuelt å bruke dem i forbindelse med Spearhead-supplementet som kommer med juninummeret av WD.

    Det kan hende vi blir nødt til å innvie nye spillebord med et massivt stridsvognslag...

    ReplyDelete
  3. Dette er bare utrolig bra Jørn!

    Vanvittige detaljer / kontraster, chaos - men akk så "delikat" komponert!

    Kjenner det klør litt etter nye utfordringer, får gå i gang med siste Landraider (eller kanskje det blir en Redeemer).

    Ørnulv

    ReplyDelete

Please feel free to comment...
Your feedback fuels our passion! ;)