Pages

24 March 2010

Artikkel nummer to hundre

Denne gangen tok det såvidt over året - 54 uker - å komme hit siden forrige "jubileum". Uten at jeg har talt etter, så innbilder jeg meg at det skyldes en nedgang i antall kamprapportene som ble publisert under kampanjen i fjor.

Hobby- og maleartiklene her har i alle fall tatt seg opp, både hva kvalitet og kvantitet angår. Spesielt er det Ørnulv som stiller oss andre litt i skyggen, med en til tider nesten overveldende produksjon. ;)

- + - + -

Jeg kan ikke avslutte uten også å prøve og se litt framover, og presenterer derfor et par spørsmål for diskusjon.

Hva ønsker vi å kunne presentere blant de neste hundre artiklene?

Hvis det er det artikler blant de to hundre første som var spesielt bra, så pek på hva ved de artiklene som kan gjenbrukes og kanskje videreutvikles fremover. Hvis det er spesielle emner eller temaer som man selv kunne tenke seg å skrive om, eller ønsker at noen med mer kunnskaper innen emnet skal skrive om, så kan dette være en mulighet til å "ønske seg en sak".

Er det noe vi som har vært mest aktive så langt kan gjøre for å hjelpe/pushe resten til å øke sitt eget aktivitetsnivå?

Kanskje vi heller skal la være å mase om det, og la dere komem på banen selv når det passer litt bedre. Kanskje vi burde være bedre på tilbakemelding når det postes artikler. Ikke alle her har det samme behovet for å "eksponere seg selv", men hvis det er noe resten av TSB kan hjelpe med så ta det gjerne opp - i kommentarene eller direkte med én av oss.

- + - + -

Gleder meg til de neste hundre!!!

2 comments:

  1. Godt innlegg!

    DELTAKELSE
    Slik jeg forstår det leser alle (mer eller mindre), men bare halvparten er aktivt skrivende. Egentlig er det ikke et veldig dårlig snitt. Det er jo som i klasserommet, ikke alle rekker opp hånden og/eller føler behov for å eksponere seg og sitt så ofte.

    Jeg tror beste motivasjon er at man er flinke til å komme med innspill og kommentarer når noe publiseres. Ganske nitrist å bruke tid på en battle report eller hobby prosjekt presentasjon uten noen form for tilbakemelding. Og så er det å oppmuntre til - at det skrives, på en konstruktiv måte under spill treff mv. Å skrive tror jeg er noe som må komme av seg selv. Tid og andre syssler i hverdagen er jo også en faktor. Motivasjon gjennom tilbakemelding tror jeg er veien.

    NYE TING
    Nytt er det vel ikke, men jeg synes vi skal komme igang med spill rapporter igjen. Dette døde litt ut unde MM. Det er jo ikke så rart, det ble spilt et stort antall kamper nærmest løpende. Hva med å lage en ny kampanje basert på battle missions (BM) hvor en oppsummering av kampen er obligatorisk?

    Når det gjelder rapporter er jo ikke "Blogger" beste skrive verktøyet. Hva med tips som kan gjøre ting enklere?

    Jeg ønsker f.eks. å lage reports fremover på samme måte som VAULC gjør det (hans rapporter er jo fremstemt som noe av det beste). Kan noen disse verktør og teknikker?

    Jeg synes vi skal forsøke få igang en taktikk diskusjon. Tror enkelte kanskje synes det er mer moro enn battle reports eller hobby reports. Innspill gjør oss bedre, og hvorfor ikke diskutere ideer konstruktivt med våre egne?

    Ørnulv

    ReplyDelete
  2. Er ganske uttafor om dagen, men regner med å være inne i manesjen igjen medio mai, etter kjøkkensnekring, maling og gulvlegging. Men innspillet ditt var bra, Ørnulv!

    Så fra en journalists ståsted. Jeg tror vel egentlig at det bare er oss selv som setter grenser for hva vi vil ha på bloggen vår. Velger vi for eksempel å gjøre noe jeg hadde syntes hadde vært litt gøy - og som ikke hadde behøvd å være så veldig skummelt - nemlig en form for småintervjuer med "kjentfolk" og mindre kjente folk i bransjen, så hadde vi nok etter en liten stund generert lesere fra rundt om kring. Om det er noe vi ønsker oss skal være usagt. Bloggen kan jo fortsatt være vår egen lekeplass. Men med de fluffkunnskapene som Trond og Jørn besitter burde i alle fall evnen til å kryste ut gode spørsmål være til stede. Og jeg synes det hadde vært en honnør til både oss selv, til nettstedet og ikke minst hadde det fylt noe jeg savner ellers. Det virker ikke som det finnes journalistikk og gode artikler i GW-universet. Det er fullstendig mangelvare i WD og jeg ser det få andre steder.

    Men nok om dette. Vi har et engasjement. For noen går det i bølgedaler. Et innlegg som dette er uansett med på å skape debatt og ideer. Og det er jo konstruktivisme i seg selv.

    TS lenge leve!

    ReplyDelete

Please feel free to comment...
Your feedback fuels our passion! ;)