Pages

24 September 2009

The battle of 1 and 2......

Mesas Minos, strategic mission, Jørn; Attacker, Trond; Defender. 1400 pts.

For å gjøre en ting helt klart med en eneste gang. Det må finnes en eller annen grense for hvor mange 1ere det går ann å rulle... eller??? Trond sine meltabombs fungerte i dag som...... i bestefall kinaputter... Jørn sine powerclaws og powerfists fungerte i bestefall som.......puselanker.. Hero of the day, Dire avenger exarch med defend som til slutt sto alene mot overmakten i 5 cc faser og overlevde.
På Jørn sin side hadde vi en defiler i cc mot firedragons, striking scorpions og farseer.... vi er tilbake til disse enerne... Mitt mål som defender var å holde ut så lenge som mulig og hvis jeg hadde en unit igjen når spillet var ferdig så vinner jeg. Jørn på sin side hadde sustained assault på non vehicle units... I flyttekaoset så har jeg forlagt mine 2 wraithlords, men fortvil ikke folkens, jeg har en viss peilng på hvor de er, så dere møter de nok igjen :) Uansett så tok jeg da 2 Fireprismer og det viste seg å være gull. For når Chaos dundre inn i linjene og mitt eneste mål er å overleve, vel.... hasta la vista og ut på tur. Morsom kamp over 6 runder.... humor over antall 1 og vi må vel ta med toere også, men til slutt trakk eldar det lengste strået denne gangen.

Trond

3 comments:

  1. Det var både sukk, stønn plenty med fliring over bordet etter hver håndfull med terninger i går.

    Trond sto, etter endt runde seks, igjen med:
    - Farseeren sin (på ett wound) mot Lorden min (også på ett wound).
    - Dire Avenger Exarch mot Aspiring Champion og tre CSM. Fem-seks CC-faser uten ett eneste wound fra Powerfisten...
    - Fire Prism, som for tredje runde på rad hadde kjørt 24" for å komme unna Raptors, Terminators og den andre CSM squaden som alle jaktet på den. (Broren ble plukket i nærkamp av en Defiler i siste runde.)

    Det var på hengende håret at det ikke gikk min vei, men det var moro lell når vi i det minste rullet like tragisk begg to.

    Det må ha vært noe rart i de eplene!

    Forresten: Turen ut til Trond er ikke på langt nær så avskrekkende som man skulle tro når man ser på kartet. 40 minutter brukte jeg hjem i g... eh... natt til i dag. Artig mørkekjøretur var det også.

    ReplyDelete
  2. Høres ut som en morsom kamp! Og Eldar lot seg ikke distrahere av hodeløse trøndere i Rosenes by?

    ReplyDelete
  3. Joga Trond, det går an å rulle så mange enere og toere!!! I går presterte 4 landraidere i løpet 6 runder å ødelegge 1 Landspeeder og immobilise 1 Vindicator!

    Men dere hadde i alle fall en litt morsom kamp, vi hadde det (som alltid) hyggelig, men spillmessig "boring"!

    Nuffe

    ReplyDelete

Please feel free to comment...
Your feedback fuels our passion! ;)