Vehicles
Terrain effects
[...]Vehicles are not slowed down by difficult terrain, but
treat all difficult terrain as dangerous. Roll a D6 for
every vehicle that has entered, left or moved through
one or more areas of dangerous terrain during its
move.[...]
Linus og jeg snublet over denne da vi spilte sist, og jeg tenkte det var på sin plass å dele den med resten av gruppen siden det kan se ut for at vi faktisk har spilt feil så langt.
Formuleringen avviker nemlig fra den på side 61 i 4th ed regelboken, der det spesifiseres at man skal ta testen idet man er i ferd med å flytte kjøretøyet over/inn i det aktuelle terrengbiten.
Et par supplementerende kommentarer ved tittelen:
ReplyDelete"Regelrytteri"
Det er er ironisk ment. ;) Tanken er å starte en artikkelserie der vi kan diskutere spissfindigheter, tolkninger og endringer (fra tidligere utgaver) vi ikke har fått med oss ennå.
"I"
Dette er artikkel én i serien. Hvem som helst av oss kan poste den neste artikkelen, når man kommer over regler som det er verdt å presisere/diskutere.
-
Jeg er forresten hjemme igjen, om noen har abstinenser.
Bra dette. Ubegripelig mange regelspørsmål som svever der ute, ikke minst over våre spillbord.
ReplyDeleteVi spiller jo en god del, men ikke på langt nær like mye som en i del spillklubber og hobbysentra. Derfor er jo muligheten for at vi faktisk har tolket, lest og brukt en regel feil, til stede. Håpet er at vi får røsket opp og forhåpentligvis fjernet slike feil.
Så til trådstarteren: ønsker du at vi starter nye innlegg eller at vi oppdaterer din åpningsartikkel med nye regelrytteriinnspill her?
Tanken var at "Regelrytteri I" omhandler hvordan kjøretøy oppfører seg i difficult terrain, mens "Regelrytteri II" kunne tatt for seg hvordan Skilled Rider regelen kun gjelder for Bikes og Cavalry (og ikke f.eks Jump Infantry).
ReplyDelete