27 January 2009

Hive Fleet Grendel - Still regenerating.....

3 kommentarer
Oppdaterte "Heavy Fexer" og en ny kontingent "Genestjelere" sammen med ombygde gml artsfrender....

Eat that (or the other way around I supose...)!

23 January 2009

Hive Fleet - regenerated

3 kommentarer
Til tross for det sviende nederlaget på Lunax mot Chaos Plague Marines kom det noe godt ut av konflikten for "Hive Fleet Edvardo". Det som ble ødelagt av fiendens styrker og materiell ble fortært og sugd opp i skipene som kretset rundt månen. Biomassen gav "The Hive Fleet" ny informasjon og nytt materiale som dannet grunnlag for en revitalisert "Hive Fleet" - "Hive Fleet Grendel"! Den gikk straks til angrep på en avsiddesliggende verden hvor en annen Chaos styrke var samlet. En styrke ledet av "Kharn the Betrayer"!

"Seize Ground", 3 objekter, Piched Battle, 2000p per side, Ørnulv NIDS og Dag Chaos.

DEPLOYMENT

Landskapet var goldt og kaldt. Jord, grus og spredte hauger av sne dekket overflaten. Her og der var golde fjell- og åsformasjoner samt noe få klynger utpint vinterkledd skog. De 3 strategiske områder slaget ville stå om var ca midt på slagfeltet hhv øst (i en skog), midt (i en skog) og vest (på en høyde). 

"Kharn" ble kjent med det forestående angrepet og gav ordre om at styrkene skulle gjøre seg klare. På østflanken tok en Havoc enhet opp stilling på toppen av en lav høyde, flankert av en unit med Chaos Chosen. Mot midt en Rhino med Plague Marines, og i dekning bak denne, Kharn og hans Kohrn Beserkers. I midten tok en Defiler stilling flankert i vest av 2 Rhinos med Thousend Sons og en unit med Raptors

"The Hive Mind" gav ordre om at enhetene skulle bruke det kupperte terrenget så godt som mulig. I øst bak en skog overfor Havocene tok Gargoyler, en Zoanthrope, Gaunts og en Barbed-Devourfex stilling. I senter: Genestealers, Hive Tyrant, 2 Barbed-Venomfexer og Gaunts. Vestre flanke: en Barbed-Devourfex, 2 Zoanthropes, Warriors, Genestealers og Gaunts. "The Hive Mind" lyktes ikke i å ta initiativet. "Kharn" sine styrker skulle starte!
RUNDE 1 - 2

Battle Cannon og Havocs tok ut ca halvparten av Gargoylene som rykket frem på østre flanke inn i, og senere gjennom, skogen der. Noen Gaunts falt også. Samtlige av Chaos styrkene rykket frem, mest mulig i dekning. Kharn og hans Khorn i senter bak Rhinoen til Plague Marines. Defileren utnyttet terrenget og stod delvis dekket fra alle kanter. Raptors tordnet frem mot objektet i vest. 

Tyranidene konsenterte ildgivningen mot Havoc uniten. Barbed Stranglerne i senter og øst utslettet nesten uniten i runde 1, og ingen var tilbake etter runde 2. En Rhino ble stunnet, men det lyktes ikke Venom Cannons å stanse Defileren. Raptors ble utslettet av Warp Blast fra de 2 Zoanthropes i vest med god hjelp fra Barbed-Devourfexen  som holdt flanken der. Med ett sprutet det jord og stein til alle kanter! 5 Raveners hadde boret seg frem og opp gjennom bakken mot Chosen enheten i øst. Når ildgivningen var over sto 3 Chosen tilbake. 

RUNDE 3 - 4

Chaos styrkene fortsetter fremrykningen i senter. Plague Marines tar dekning bak sin Rhino etterfulgt av Kharn og hans Kohrn. Defileren går rett imot senterobjektet og utgjør en ruvende trussel i landskapet, hele tiden delvis dekket av skog og høyder. På vestre flanke stiger de to Thousand Sons enhetene ut av hver sin Rhino og tar oppstilling midt imot objektet i vest. Ildgivningen fra Battle Cannon sammen med Plague Marines utsletter nesten en Gaunt enhet i senter, og skader Barbed-Devourfexen i øst. Noen flere Gargoyler faller i skogen på østre flanke. Barbed-Devourfexen i vest blir felt av konsentert ildgivning fra de to unitene med Thousand Sons og deres speial amo. 

Tyranidenes Carnifexer og Zoanthropes rykker fremover og avgir ild. I nesten to hele runder konsentreres ilden fra 3 Barbed Stranglers, 3 Vennom Cannons, og 2 Warp Blast mot Plague Marines og Khorn beserkers i senter. Enhetene halveres! Til tross for desparat ildgivning greier dog ikke Carnifexene  å stanse eller skade Defileren, som til slutt braker inn i en Barbed-Venomfex bare 4-5" fra senterobjektet. Den tar 3 liv av Canifexen som på sin side ikke greier å komme igjennom panzeret til utysket! I øst feller Ravener uniten de siste Chosen Sons, og tar retning mot senter sammen med noen få igjenlevende Gargoyler. Sistnevnte faller for ildgivning fra Kharn og hans Khorn.  Raveners og en Gargoyle angriper Kharn og hans Khorn og feller i løpet av runde 3 - 4 alle Khorn Beserkers. Kharn og hans Champion viser seg fra sin beste side og utrydder de 5 Raveners og en Gargoyle i løpet av samme periode. Gjenlevende Plague Marines charger inn i Hive Tyranten i senter men greier ikke å skade ham før flere av dem faller. Og når de påfølgende runde blir angrepet av en frisk fulltallig styrke av Genestealere faller den siste Plague Marinen (hør det du Ebolus - store leder av Plague!!!). I vest har Genestealere charget den ene enheten med Thousand Sons og nesten utryddet den. Den andre Thousand Sons enheten feller nesten alle Warriors i Øst og rykker sakte, men sikkert, frem mot objektet i vest.

RUNDE 5 

Thousand Sons i vest går inn til objektet dekket av en Rhino som også står 3" fra objektet. De tar nesten livet av Zoanthropen i vest. I senter rykker Kharn mot objektet der, men kommer ikke frem. Defileren lykkes i å ta ett nytt liv av Barbed-Venomfexen, men greier ikke å drepe den å komme seg videre inn til senterobjektet. Den andre Thosand Sons uniten fortsetter tappert kampen mot Genestealerne, men blir utryddet!

I øst flommer det inn over objektet med Gaunts. I senter rykker gjenlevende Gaunts inn på senter objektet. I vest rykker den siste Gaunt enheten innenfor 3" av objektet sammen med siste Warrior. For 2. gang gyver Barbed-Devourfexen i senter løs på Plague Rhinoen som går i luften med ett brak! Deler spres over alt, men ingen tar skade. Genestealerne som har utslettet Plague Marines angriper nå Kharn, men greier ikke felle ham. Kharn på sin side treffer 5 ganger og dreper 5 Genestealere i en sveip! Snakk om kampmaskin!!! I vest forsøker Gaunts med Fleshboers, en Zoanhtrope og den siste Warrior å skyte i stykker de  5 gjenlevende Thosand Sons som bestrider objekt vest. De lyktes ikke. 

Grand finale! Hive Tyranten kaster "Brood-Catalyst" på Barbed-Venomfexen som er i kamp med Defileren. Den andre Barbed-Venomfexen hjelper til. Defileren tar siste liv av den skadede Carnifexen, som i det han treffer bakken, langer ut et siste angrep sammen med den friske og sist tilkomne artsfrenden. Den sist ankomne flenger opp panzeret til Defileren, løfter den opp og kaster den i bakken så det spruter deler over et så stort område at nesten alle Gauntene som holder senterobjektet dør.... 

OPPSUMMERING


Det rulles en terming: 3, slaget er over. 

Resultat NIDS 2 - Chaos 0.

Tidvis mye rar termingkasting, men som alltid når man spiller mot Dag, veldig god atmosfære og lærerikt for oss begge. Jeg ser frem til flere spill fremover og er glad over at det er bare 500m oss to imellom :)

Epilog:

Etter å ha konsummert fienden, egne falne, alt av planetens biomasse og atmosfæren,  fortsetter "Hive Fleet Grendel" med å regererere sin arme mens den svever i rommet på jakt etter neste offer...



Ultramarines 2. - Regrupperer (del 6)

0 kommentarer
Etter å ha bygd og malt bygninger i over 2 mnd var det godt å komme i gang med vanlige modeller igjen!

"The Armoury" er under tiden blitt ferdig med en ny Tactical Squad :)

Tøffe i trynet

4 kommentarer
From the steam rising off the diseased sacrifices as they were butchered, Ebolus was reborn into the Materium.
'Why do you call on me, children? Are my poxes not spreading through the land as I have ordained?'
'They do, my lord,' the prostate magos answered 'but your warriors has detected forces allied to the Pantheon and to the Grandfather's eldest brother. They are activating a wormhole portal.'
'They wish to involve the Undevoured Ones in what was supposed to be our shared venture? Muster the host and summon my brother! We will have words with this Bearer.'


2000 poeng. Seize Ground. Tre timer. Steintøffe plague marines. Flunkende nye word bearers. Vi kommer vel aldri i verden lenger enn halvveis?

40 minutter før deadline ved midnatt satset vi på to kjappe runder til og avslutning etter runde 4. 1 time og 20 minutter senere hadde chaosbrødrene endelig fullført... runde 3 i sneglefart. Ikke kan vi skylde på at Feel no pain tok tid. Linus hadde mistet fire plague marines og en demonprins, Jørn to defilere, en rhino og fire-fem raptors og chaosmarines. Berserkerne holdt sitt objektiv, en unit plague marines nær døden av kjedsomhet holdt det andre. 1-1.

Veldig spennende å se hva Jørn har klart å trylle opp av hatten, eller ut av immaterien. To defilers og en berserkergjeng i land raider var jo ventet. Et par litt kjedelige chaos space marines units i rhino og en artig og frisk liten raptorgjeng med icon of korne og lynklør ikke helt overrskende heller. Men eklest av alt var åtte terminators. Hvordan skal man egentlig ta dem (når man ikke har howling banshees, Trond)? Flaks for de grønne at terminatorene valgte å hode seg på egen halvdel. Offensivt hadde de garantert gjort forure i Nurgles linje, og de ville garantert knertet nylig defilerslakter demonprins Ebolus, dersom de hadde fått runde 4...

Ebolus reddet fem saves, tror tre av dem var invulnerable. Begge demonprinsene glemte imidlertid å rulle psychic-tester for Warp Time, hvilket utsatte defilerdøden på østflanken. I vest førte det til at en mygg av en flygende tzeentch-trollman kunne myse opp undenifra og snike inn fire wounds på den andre demonprinsen, hvorav kun ett ble reddet. Tapt close combat med 2 og prinsen rullet en 2-er og sendte seg selv på hodet ut av slagmarken. Matchens helt uten tvil ;-).

Festlig kamp, som jeg tror hadde endt uavgjort også til slutt.
Nå ser de grønne (og trolig også de plastgrå/snart sorte eller kanskje røde?) fram til den 7.!

22 January 2009

0 kommentarer
Installerte og startet opp nye Dawn of War II onsdag formiddag. Førsteinntrykket er greit. Må bunkre meg godt ned i kjellerkontoret og bruke tid på å sette meg inn i forandringene fra forløperen og bli venn med den nye mekanikken. Detaljene er lekre, men lett gjenkjennelig fra eneren.

Betaversjonen er opprinnelig en multiplayerutgave over Windows Live-nettverket, men heldigvis har man anledning til å "hoste" spill der man utelukker andre mostandere enn computeren.

Og Ørnulv, ja, du kan spille tyranider!

Ved å gå inn her finner du oppskriften på å få lastet ned og kjørt betaversjonen. Noen krav stilles imidlertid: Vil du kjøre betaversjonen nå og ikke vente til neste onsdag, må du ha Dow: Soulstorm fra før, eller i alle fall en gyldig produktnøkkel fra det spillet. Du må også ha det lille Microsoft-spille-på-PC-og-koble-via-Live-kontoen-din-klienten Steam, som følger med de nyeste spillene nå for tiden, men som også kan lastes ned - her.

Husk også at du må velge engelsk språkdrakt i Steam. Hvis du har norsk får du ikke opp bokstaver og ingen video i DoW II.

Dere forresten titte på denne ferske videoen av orkene som waagh!er i angrep:


God fornøyelse!

19 January 2009

Feel no pain

6 kommentarer
-The tyranids are here!
-So what? We've got promethium, land raiders, T5, Feel No Pain, green armour and black dice.
-Sounds like cheaty Eldar to me...
-No, we are the Death Guard!

Skal ikke male ut i det vide og brede her, Ørnulv og undertegnede brukte lang nok tid som det var fra vi startet i 14-tiden søndag og var ferdige seks timer senere etter runde 4...

2000 poeng som vanlig. 5 objektiver. En del skog, et par ruiner og generelt mye terreng.

Tøffe i trynet
Ørnulv med noen modifiseringer på flere av de store eklingene som alle kunne skyte langt og hardt. Men selvfølgelig ikke hardt nok mot kjøretøyer. Tre gaunt squads, to genesteeler squads, winged warriors, 14 winged gaunts (? - og de knakk ganske lett), 3 zoanthropes, ravenors???, 3-4 fexer med venom cannon og barbed strangler (?) og en hive tyrant. Uggh.

Linus med kraftig fokusert armé denne gangen: 5 7-mannssquads med Plague Marines. 3 med flamers, to med melta. To av flamersquadene hadde også en fist, begge i Land Raiders, resten i rhinos. Det var også plass til to demonprinser, og såvidt en Vindicator.

76 (inkl. 5 Monstrous creatures) mot 37 (inkl. 2 Monstrous creatures +6 kjøretøy) modeller.

Flambering og assault
Tyranidene setter opp først i en jevn linje over de midterste 4 fotene 12 tommer inn. Ganske tett, men likevel spredt bredt. Linus velger også å spre seg med en land raider på hver flanke, demonprinsene og en rhino på den ene flanken og to rhinoer og vindicatoren mot midten, men nærmere den andre flanken.

Første runde fosset tyranidene fram. Bredt. Raideren på venstre flanke ventet til runde to med å gå fram, etter at genestjelerne var kommet nærme nok. 12 tommer fram, storm ut og flamber og resten borte i nærkamp. Perfekt, men resten av kampen skulle vise seg vanskelig for bare sju mann mot to carnifexer og to zoanthropes. Men disse ble til gjengjeld stående i smørja inne i ruinen i to runder og vips var jo kampen ferdig. Men til neste gang: Her skulle vi hatt en prins i bakhånd...

Enda en nærkamp i denne bygningen. Bøttevis med tyranidangrep prellet av Plague Marinene, som presterte 11 av 11 armour saves bare for å vise at T5 er mer enn godt nok. Tror dessuten jeg kan telle antall feilede Feel No Pain-ruller på en hånd denne kvelden. Plague Marines-uniten gjorde dermed det den skulle. Utslettet en gaunt-squad og oppholdt og tynnet deretter ut warriors og ravenors. En av sju grønnarmerte hadde falt etter runde fire...

Objektivet i bygningen var contested.

Tre objektiver på én rundeI midten ble to rhinoer raskt immobilisert. Den ene uniten ble sittende en runde inne i kjøretøyet før de som nevnt over løp ut og flamberte og assaultet gauntene i bygningen. En meltaunit fokuserte på midtobjektivet og klarte kunststykket i runde fire å gå ut av bussen og legge beslag på to objektiver som lå 12 tommer fra hverandre.

På høyre flanke ble tidlig en rhino med en meltasquad ødelagt. Squaden ble til slutt offer for en fex og en zoanthrope, men uten at disse kunne holde objektivet de til slutt satt på.

På denne flanken kjørte etter hvert land raideren fram, med to demonprinser like bak. Den ene sørget tidlig for å fjerne gauntene på midtobjektivet, slik at meltasquaden kunne rykke fram mot slutten. Flameruniten i land raideren stormet ut og overøste en genestjelersquad i skjul ved et objektiv med promethium, men var ikke like dyktige som kollegene på den andre siden. Bare 3 falt. Var det nok? Uten en eneste 6-er på terningen var det små problemer for Plague Marinene å holde ut. Den ene demonprinsen hoppet inn og ryddet i skogen. Objektivet var sikret. 3-0.

Terningtull
Slett ikke like taktisk overlegent som det høres ut, dette. Ørnulv rullet helt eventyrlig dårlig på en del tung skyting de første par rundene. Når du trenger 4 og ikke får høyere enn 3 på sju terninger, så er det lov å felle et par tårer.

Når undertegnede rullet enten i henhold eller litt bedre på armoursavene, så ble det vanskelig for krapylene. Etter en misset 3+-save skal jo Plague Marines i snitt klare en 4+ på den neste. Noe de stort sett gjorde. Det Plague Marines ikke klarte i dag var difficult terrain og run. Stort sett 1 eller 2.

Tror ikke terningrullingen skulle vært mye bedre for Ørnulv før dette hadde blitt en helt jevn affære til slutt. Håper du vil ha muligheten til revansj.

Lærdom
Lærdom 1: Sett av tilmålt tid til rundene.
Lærdom 2: Kast ikke terninger. De lever ikke og får ufortjent mye skyld. Ikke er de dumme heller.
Lærdom 3: Ta Warp time-testen før starten på en hver runde.

17 January 2009

Fear of the Dark

6 kommentarer
Biel Tan Strikeforce vs Tyranid incursion tendril.
2000 pts. Secure & Controll, dawn of war
Nightfight!

Farseer Tilisin kjenner tilsedeværelsen av the hivemind bak skogen på andre siden av sletten. Han sender en telepatisk kommando til Tendirus sin pathfindere. Uten en lyd finner de dekning i skogen og avventer videre ordre. Hva som går gjennom beistets bevisthet vites ikke, men på lyden høres genesteeler, de beveger seg med letthet gjennom kratere... De kan ikke se eldarene på den andre siden, men de kan lukte de... hive tyranten avsløres av den voldsomme utstrålingen av psychic energi.. med han følger et kobbel av mindre skapninger som beveger seg med letthet gjennom den tette vegetasjonen.

Runde 1

Med letthet finner farsseren kilden til kommandoen som kontinuerlig kommer fra hive tyranten. Han sender en kommando og registrer at han ikke møter motstand og forbanner tyranten. Samtidig ser han med tilfredshet det svake blå lyset som danner en beskyttende aura rundt seg selv og sine warlocks. De er klare til strid.
Uten å nesten berøre bakken avanserer seercouncilet fremover mot hivetyranten.
Lengre bak scanner pathfinderne mørket.... og der i halvmørk skygge en ryggplate... som ett går 5 prosjektilerer i retning av Tyranten. Et snerr kommer fra jungelen i det ett av skuddene finner en svakhet i pansringen på beistet.
På den andre siden avanserer hive tyranten spine gaunts og genesteelerne mot sine bytter. Steelene iaktar skyggene som glir over landskapet mot brood av spine gaunts og tyranten. De tar seg god tid og utnytter landskapet for å ha mest mulig dekning.
En telepatisk kommando og spinegauntsene åpner ild - ikke effektivt. Warlockene er for godt beskyttet i sine rune armours og lykken ser ut til å være på eldar sin side når Hive tyrante enten bommer eller bare ser at venom kanonen ikke klarer å trenge gjennom den beskyttende auraen. For sent innser tyranten feilen.

Runde 2, den beskyttende auraen opprettholdes og forbannelsen over tyranten møter litt mer motstand - har beistet lært? En telepatisk kommando og i en disiplinert rekke kommer 5 svartkledde tungt bevepnde reapers inn, Exarchen nikker bekreftende og han og sqden tar oppstilling og gjør seg klare. Som lyn fra klar himmel og ovverraskende på den relativt godt beskyttede genesteeler sqd står plutselig 9 warpspidere farlig nær. Når to fireprismer kommer i formasjon ser tyranten at den mangler støtte. Warlocken og farsseren beverger seg nærmere de relativt små dyrene og kan se tenner og bio våpen. Det har blitt lyst. Det var alt pathfinderne trengte. de ser klart tyranten og bio våpnene som ser store nok til å kunne ødelegge en stridsvogn. Alle 10 tar sikte på tyranten og trekker av. Ingen lyd før..... brak! Tyranten faller om noen små spasmer og blir liggende helt stille.De små gauntene rett foran ser plutselig forvirret ut og det hjelper ikke stort at en blå flamme slå inn over dem og 5 av de blir oppslukt av flammene før en storm av shuriken dreper alle borsette fra 2 - uten en større bevissthet til å støtte de løper de det de klarer den andre veien. Steelerne merker at tyranten er borte men er fast bestemt på at de som plutselig er inne for rekkevidde skal rives i biter. plutselig blir 4 av omhyllet av en sterke og tynn sølvlignende tråd, jo mer de forsøker å rive seg løs jo hadere strammer det. Det neste som skjer er at det føles ut som sola plutselig sluker alle. Fireprismene har siktet seg inn og som en avfyrer de ett skudd som oppsluker hele krateret hvor genesteelerne er. 3 står igjen når eksplosjonen gir seg. Da er også warpspiderne ikke å se - i nærheten i allefall.
Tyranidene trenger desperat støtte, og den kommer i form av noen massive beist med heftige bio våpen - Screamer killers. Flere av de små kommer også løpende frem. Slangeliknende raveners, levende artleri og flere genesteelers. Hmmm de gir seg ikke..... Fast bestmt på å utslette warpspiderne åpner det som har noe å skyte med ild mot de. Etter kannonaden med bio våpen er 4 av de stolte krigerne redusert til boblende, snart fortærte slimhauger.. ett skudd fra en zoantrhope trenger gjennom beskyttelsen til warlockene, og en av de faller sammen i smerte og holder seg til hode før hun blir helt stille.

Oppsumering runde 1 og 2. Ørnulv porklamerer at han skal kjøpe nye terninger igjen. Trond har mistet 4 spiders, mens Ørnulv har mistet sin hq en spinegaunt sqd og nesten en hel genesteeler sqd.

De neste 2 rundene vil vi se at ternigene jevner seg ut. Ikke som vanlig i runde 3 for Trond, men i runde 4. Vi vil også se at det er Eldar som først krysser midtlinjen på bordet og Eldar som inistierer første cc...

Rune 3 - forsterkninger. Eldar får resten av armeen på bordet..

Tilisin har sett faren som ravenerene betyr for sine pathfindere og ut av intet virker det som kommer "servants of the laughing god" dansende. 9 warpspidere matrialiserer seg også. Løpen for det de er gode for kommer en sqd med stormguardians. Warlocken nikker bekreftende til Tilisin og med en mental kommande setter sqden opp farten og sprinter inn i skogen. Tiden er inn for å slå til. Farseeren sender en forbannelse over en av zoantrhopene og som en setter seercoucilet opp farten rett mot den. Warpspideren som akkurat kom, forflytter seg og gjør klar til å angripe raveners. Fireprismene leter etter mål og forflytter seg over landskapet klare til å gi ild. De 5 gjenværende warpspiderne har intet å tape, støttet opp av Dire avengersqd som kommer løpende opp bak forsvinner de fra krateret og sekunder etter kommer til syne rett foran en av screamer killerne. Dark reaperne retter sine reaper launchers mot en annen av killerne og i en storm av misslier er det ett par som finner målet gjennom skogen og klarer å trenge gjennom det tykke exo skjelletet. Pathfinderen - sikre på suksess sikter seg inn på raveners men gjør ikke annet enn å hisse de litt mer opp. Warpspidersqd 2 innser at de ikke får gitt full ildgivning, men allikevel klarer de å sende en av ravenerne tilbake til hive minden.
Harlequinsene innser at de er for langt unna begivenhetenes sentrum og sprinter mot fienden. Dire avengersqd sender en storm av shuriken mot de siste 3 steelerne og de klarer ikke å stå i mot - utslettet. Ellers ser det ut til å Tyranids endelig har funnet ut at å holde seg i dekning faktisk hjelper. Så - i ett fatalt øyeblikk - Farseer Tilisin og de 4 gjennværende warlockene løper rett på zoanthropen. Beistet har fordelen av å stå i dekning, men klarer ikke å treffe de smidige eldarene. Heldigvis for beistet har det tykk pansring og bare en av whichbladene klarer å trenge gjennom. Kampen fortsetter.

Desverre - litt for sikker på suksess innser eldar farseeren sin feil. sprintene ut av skogen kommer 10 genesteelers - og nesten resten av tyranids armeen. Man lærer av sine feil, og i en uavanelig tilbakeholdenhet blir tyrandis i all hovedsåk stående på stedet hvil. hmmmmm... Det neste som skjer er en kannonade mot eldar linjen. Dire avengers miste 3 av sine kamerater. Warpspidersqd 1 blir totalt utslettet etter at resten av tyranids armeen skyter de i fillebiter. Assault: et gjennomtrengende skrik og sekunder senere er eldar psykerne omringet av 10 genesteelers - resultat farseer og 3 av warlockene dør momentant. Den siste warlocken forsøker å treffe de flerarmende steelerne men bommer for så å bli revet i filler. Steelerne avanserer.

Snur det nå???

Runde 4 begynner med forflytting. Eldar er nå uten sin leder, men exarchene og warlocken i guardiansqd har fortsatt initiativet. Fire prismene manøvrer seg i posisjon og skimter laaangt der borte en Screamer. Harlequinsene ser at de har en mulighet. Dark reaperne gjør seg ferdig med den screameren de begynte på i forrige runde. Warpspiderne og stormguardin sqd avanserer mot genestealerne som akkurat har revet i filler lederen deres. På kommando åpner guardiansqd ild. 2 flamere og en heavy flamer fra warlocken omhyller stealerne, resten av sqd skyter med pistolene sine og når warpspiderne sender 18 deathspinner skudd er det ikke håp. Alle 10 dør momentant. Harlequinsene klarer heller ikke denne runden å komme helt opp i byttet sitt. Det gjør derimot fireprismene. Med to velplasserte skudd treffer de en Screamer bare for å se at den stuper unna i siste øyeblikk. Samtidig tar en gauntsqd kontroll over ett av objektene dypt inn i egen deploment. Eldar har kontroll over 3 stk. Men det skal ikke vare. De resterende tyranidene retter sin fokus mot stormguardianene med flamere. Heldigvis står de i dekning, men når alt kommer til alt er det bare 5 igjen.... før Ørnulv sier at nå er det raveners sin tur til å skyte. de sender i vei 4 deathspitters og nå er det ikke noe som kan redde guardiansqd. De klarer ikke å stå i mot.

Oppsumering runde 3 og 4: Kampen har snudd litt og Tyranids er på offensiven. Eldar har nå mistet sin hq samt en troop som holdt ett sentralt objekt.

Runde 5, 6 og 7!!
Nå er det på tide å avslutte dette. Harlequins spurter og løper rett mot de gjennværende raveners. Warpspiderne ser at for å holde unna så må noe gjøres. De forflytter seg med letthet til den andre siden av skogen som har skjult de fra store deler av ildgivingen fra tyranidene. hva har vi her? Gargoyles!!! Dark reaperne scanner landkspet for nye mål og ser at de flyvende warriorene er litt for nærme og de står på ett av objektene. Dire avengerne setter opp farten og tømmer magasinet mot tyranid warriorene. Det feller den ene. Men ikke nok. Dark reaperne sender i vei en salvo og plutselig er det bare 2 igjen. Warpspideren skyter inn i massen med gargoyler og reduserer de til bare 5 stk av 14! Assault. Dire avengers, warpspiders og harlequins... Warpspiderene gjør short work av resterende gargoyles. dire avengers løper inn i 2 winged warriors. En av avengeren blir revet ned, men de resterende avengerene slår ned sine motstandere. Eldar har nå igjen 3 objektiv!
Harlequins mot raveners.... No contest. Harlequinsene river de 3 ravenere i filler.

Det begynner å minske med tyranider nå. skytinge blir mer og mer sporadisk og færre og færre mål tar skade. En av Screamerne ser at det er noen som okkuperer ett objekt rett i nærheten av der han står. Han avanserer mot det.

Runde 6 harelquins når frem til den nest siste screamer killeren - Uten anstrengelse løper de bare videre og registerer at den faller sammen bak de. Fireprismene utsletter en gauntsqd men klarer ikke å da den som okkuperer objektet i egen sone.
Den siste screamer killeren bommer med skytingen, men har avansert inn og oppå objektet som var kontrollert av dire avenger sqd.
Og det var det siste som skjedde....Resultat 2 - 1 i favør Eldar.

11 January 2009

From "The Armoury" - Long ranged Autocannons ready

10 kommentarer
"The Armoury" melder at Long Ranged Twin Linked Autocannons er ferdig installert i "Flakum".


10 January 2009

NIDS - regenerated!

3 kommentarer
"The Hive Mind" er ferdig med ny gèn-definisjon av sin arme, hvilket bl.a. omfattet omgjøring av: 16 Termagaunts til Spinagaunts, Hive Tyrant er re-armoured with ranged weapons, og Devour-fexene er nå konfigurert som Barbed-DevourFexer ;)



Smakelig måltid ;)

DoW II: Beta, specs og ny video

0 kommentarer
Med det nye året har det kommet en hel haug nyheter fra THQ om Relics Dawn of War II.

1. Det som kreves av maskinen din for å spille:

Minimum Requirements

Windows XP SP2 or Windows Vista SP1
P4 3.2 GHz (single core) or any Dual Core processor
1 GB RAM (XP), 1.5 GB RAM (Vista)
128MB Video Card (Shader Model 3) - Nvidia GeForce 6600 GT / ATI X1600, or equivalent
5.5 GB of Hard Drive space

Recommended Requirements

Windows XP SP2 or Windows Vista SP1
AMD Athlon 64x2 4400+ or any Intel Core 2 Duo
2 GB RAM (XP and Vista)
256MB Video Card (Shader Model 3) - Nvidia GeForce 7800 GT / ATI X1900, or equivalent
5.5 GB of Hard Drive space


2. Beta-testing:

Har du Soulstorm (nummer fire i Dawn of War-rekka) og Steam får du muligheten til å teste ut betaversjonen av DoW II allerede 21. januar. Uka senere åpnes det opp for røkla.


3. Tyranider på video:


4. Enemies of the empire på video:


Og på Facebook...

Alt kan naturligvis leses og sees her: www dot thq dot com.

9 January 2009

Imperial Cities of Ultramar - the final chapter and mega battle

7 kommentarer
En uke på overtid, men endelig er byen ferdig - og kan innvies!

BY PROSJEKTET. Jeg er ikke 100% fornøyd med "Cathedralum" som er det siste bygget til min "Ultramar City". Vann effekt i krater og å få rett fhigh light på ett stort sort bygg var vanskeligere enn jeg trodde. Men det får holde! Etter 2 mnd er jeg lei av å drybrushe, inke og male vindusbuer, så det skal bli bra å male figurer igjen.

Etter gårsdagens samtaler er det avtalt mega battle hos meg lørdag 07.02.2009 hvor byen skal innvies. Trond stiller 2000p Eldar og spiller på lag med meg som stiller 2000p UltraMarines. Byen skal angripes av Chaos som Linus og Jørn stiller 2000p hver seg av. Andrè er med på ond side og Inger Helene er på lag med de gode..... Jeg håper vi kan begynne rundt 12.00 - 13.00 og kan fortsette utover kvelden/natten så vi får spilt ferdig. Vi bruker vanlig organisation charts for hver 2000p arme. Vi bruker Accopalypse Scenarie med multiple objekter og hvert lag byr på deployment. For spillet gjelder vanlige regler + noen house rules for div terreng/våpen jeg overrasker med! Jeg lager en sterk chilli gryte til middag. Fint om noen kunne ta med noe lunsj vi kan koke opp/steke. Jeg håper selvfølgelig dere er deres ansvar bevist, og gjør som alle gode arme generaler, tar med god vin og drikke til maten og lar bilen stå :) Jeg lover ikke å varme opp cogn glass - men vil gjerne høre deres syn på en gammel wiskey ;) Jeg har en ledig seng om noen trenger å overnatte (jeg skal ikke ligge i den)! 

PS! Jeg vet det er tidlig, men vi er nødt til å planlegge helgtur til Kjerringvik allerede nå fordi hytta er tett besøkt i sommer halvåret. Vi må bestemme oss for tur enten helgen 21 - 23 eller 28 - 30 august, evt 4 - 6 september, men da er det mulig jeg ikke har båten på vannet. Vi skal jo på turnering så det må tas hensyn til, kanskje noen kan sjekke datoer. Er vi tidlig ute med å bestemme oss kan Cecca kanskje skaffe oss svært rimelige rom på Scandic i Kristiansand. 

Ser frem til å høre fra dere!

Ørnulv

8 January 2009

Close encounters

2 kommentarer
1000 poeng på fire ganger fire fot. Annihilation, table quarters. Nok en gang slipper Eldar inn i hulen med åtte kill points mot Nurgles sju. To guardian squads, to warp spiders, en fire dragons, en wraith lord og en farseer med seer council posisjonerte seg tidlig i det ene hjørnet. Tre Plague Marine squads, en Havoc, Vindicator og demonprins i motsatt hjørne, men ikke mer enn drøyt 24 tommer unna fienden.

Etter litt ta og føle på de første rundene, med fokus på Wraith Lorden, ble demonprinsen etter hvert lurt ut og inn i nærkamper, hvor han endte som en liten nurglende form. Men Farseeren fikk også smake. 1-1. Havocene reddet alle sju cover saves, men mye lav rulling ellers. En power fist bommet og bommet mot Wratih Lorden og da ble det enda ett kill point til Eldar, men den store styggingen måtte til slutt gi tapt for et rapidoskytende plasmaskudd i runde seks.

Festlig å spille smått og intimt. Nok en gang gikk Eldar seirende ut av affæren, men 3-4 er ikke så ille. Velkommen igjen ;-)

Linus