Pages

31 August 2008

Terrengprosjekt - the green moon of something... Part II

Er blitt noen erfaringer rikere etter å ha laget disse terrengbitene. Brukte en del lim og mer sortmaling enn jeg hadde trodd. Det har gått med litt barnehagesand, litt større GW-småstein samt noe grus fra gata utenfor.

Etter nærmest å ha forseglet all blåisoporen med sort, ruglete limsement, var det å så gress. Tre forskjellige typer.

Det har gått mye mer gress enn jeg hadde trodd. Kjøpte tre forskjellige typer hos GW Oslo. Vanlig grass-boksen er omtrent borte. Mørkere gress er det også gått mye av mens det er brukt minst av scorched grass. Ikke alle gressområdene er like slette, men det går nok greit. Blir litt mer realisme. Spørsmålet er om jeg burde hatt gress "hele veien rundt" på alle terrengbitene. Det er noe dere Stormbolter-lesere kan få komme med innspill til. Tror det kunne blitt fint, men er usikker. Less is more...

Malingen var kjapt unnagjort. Først tørrbørsting med Graveyard earth (takk til Kjells Maling i Bispeveien for eminent hjelp til en skarvehobbymaler), deretter lettere tørrbørsting med gråmaling. Det ser bra ut, men spørsmålet her er om det burde vært enda tydeligere brunfarge i bånn, eller om den ganske så sortdystre tonen passer bra. Droppet blåskjæret, selv om jeg hadde veldig lyst til å ha et snikende, nurglende grønnskjær her og dær. Tanker om det?

Rart hvilke forventninger man har når man setter i gang med noe, og hvordan sluttresultatet ender opp. Jeg har alltid rom for visse modifikasjoner og endringer underveis. Og så viser det seg ofte at ting ikke blir som planlagt og nye ideer bobler fram. Jeg hadde for eksempel store planer om å lime på et par-tre trær, kanskje et veltet for cover på den store bakken. Kanskje jeg skal lage noen trær med gressbaser som kan flyttes rundt. Tror kanskje det er en bedre ide.

Som dere ser har jeg satt i stand Moonscape-kraterne fra GW. Synes de passet ganske godt inn. Valgte å ikke flocke dem, men isteden gi dem et tjukt lag med sort gruslimsement. De ble helt greie, og i alle fall spillbare.

Neste del er vel noen ruiner og et par hele bygninger før vi avslutter med forskningsstasjonen. Det er i alle fall planen. Så må vi også få i stand fire biter 2x4 fots MDF-spillebordplater. Vil den nye battlemat fra GW være smartere å bruke enn løs flock når jeg skal ha på gress på deler av bordet? Hva tror dere?

Uansett spennende å se hvor jeg ender opp når dette terrengprosjektet er ferdig i denne omgang. Kom gjerne med tipsbilder og ideer!!!

Satser på at terrenget blir innviet på onsdag. De ferdige terrengelementene på bildene over, altså...

Fortsettelse følger.

Edit: Har nå lagt på enda mer normalgrønt gress for å utjevne noen av de hardeste overgangene fra brunt til grønt som dere ser på bildene.

No comments:

Post a Comment

Please feel free to comment...
Your feedback fuels our passion! ;)