Pages

8 September 2010

Word Bearers Kharn the Betrayer Counts-as (Architecture of Aggression XXI)

Ny Fast Attack måned i the Freebootaz Motivational Challenge denne måneden, men jeg har fortsatt ikke planer om å utvide arméen i den retningen. Har derfor valgt å legge til en Independent Character jeg har hatt lyst til å teste, men ikke har vært fornøyd med miniatyren til.


Når jeg setter ham på bordet kommer han til å gå under navnet Kratos Drak'ftae, men den observante leser/motstander bør uten problemer kunne gjenkjenne ham som Kharn the Betrayer. Som vanlig er det en "kit-bash" av ulike plastikkdeler.


Målet har vært å lage en unik modell som likevel er WYSIWYG i forhold til utstyret og egenskapene til Kharn. Samtidig ønsket jeg noe som både var mer dynamisk enn den eksisterende metallmodellen, og som passer bedre med armékonseptet.

2 comments:

  1. "Kit-bash" - javel, men meget bra gjennomført Jørn! Turen ned i "bits boksen" har resultert i en kraftfull modell, uten at det er "for mye" (vi ser jo at de fleste av oss mer og mer styrer unna standard settet, noe som viser vi utvikler oss hobbymessig).

    Colour skeemen er sterk (som vanlig) og blender fint med dine bersærkere. Likte spesielt de avkuttede hodene og pistolen, og "ikonet" kranset av spikes med skaller. Det som kommer løpende er "hardt og ondt"!

    Hva løping angår er jeg personlig ikke fan av "standard løpe-bena" til bersærkerne. Selv om det er forsøkt å lage dynamiske ben (les ben i bevegelse) virker de fort "stive", noe jeg er sikker på designerne sliter med. Jeg synes dog totaliteten i det du har fått til her ser bra ut, og jeg gleder meg til å se den "live". Helt klart en VESENTLIG bedre Kharn modell enn standard modellen. Selv om jeg gleder meg til å se ham "live" er jeg, etter gjentatte møter med ham, ikke like sikker på at jeg gleder meg like mye til å møte ham i kamp!

    Av de "helter" du har stilt med så langt, er dette etter min mening den som kler armeen din (konseptet) best, og jeg håper han vil lede den i det forestående.

    Ørnulv

    ReplyDelete
  2. Denne likte jeg veldig godt, Jørn. Det du er i ferd med å gjøre nå er å bygge opp en liten HQ-gruppe av independent characters som virkelig står fram - "flygern", "motorsyklisten" og nå denne kule Kharn-varianten.

    Har selv spilt med Kharn noen ganger og skulle gjerne gjort det igjen. Men det er jo i din armé hvor han virkeliig hører hjemme. Tøft at du flesker til med en heidundrende kul bitsboxvariant. Du viser virkelig at uttrykket "man tager hva man haver" er sprell levende :).

    Det metalliske røde sammen med det jordlige brune og litt grønt spriter opp modellen skikkelig. Hadde dette vært Facebook hadde jeg uten tvil trykket på Like-knappen :p

    ReplyDelete

Please feel free to comment...
Your feedback fuels our passion! ;)