Pages

20 September 2010

Invasion 2010 summa sumarum

Da var Invasion 2010 overstått. Noen veldig fornøyd, andre passe fornøyd og jeg kanskje litt irritert. Men på hva egentlig? At jeg ikke bestilte styrke 5 på maten på Mother India?? Nei, ikke det. Egenlig glad for at jeg ikke gjorde det ;) Forresten, er dere i Kristiansand prøv Mother India - anbefales! Var det turkameratene?? Absolutt ikke!! Vil takke Jørn og Ørnulv for en kjempe morsom og knall tur. Ser frem til neste allerede. Hvor skal vi da? :)

Turneringsledelsen... Christopher, vi bøyer oss nok en gang for ett fantastisk arrangement. Ja vi har våre meninger om at feil personer blir kalt opp til podiet, men pytt pytt. Invasion 2010 står igjen som en veldig veldig bra opplevelse... nesten... vel hva er det da?? Tja. jeg vet vel egentlig ikke selv. Ja det er det desidert dårligste turneringsresultatet jeg har gjort på 10 år. Men jeg stilte med den desidert flotteste armeen jeg noen gang har hatt!

Var det konseptet? Hæren sin utforming? Jeg har over de siste 24 timer fundert på å seriøst ta Kongen av Jarlsberg tittelen, men det frister ikke helt.... litt da.. OK? Nei jeg tror ikke armeen var dårlig! Den var kanskje ikke hard nok, men den fortjente kanskje en bedre general? Vel kanskje jeg er gammeldags i måten å tenkte på og ikke tilpasset meg 5 ed, noe som er litt dumt når du skal spille mot de som har tilpasset seg. Jeg kan jo alltids klage på terningene, det funker jo alltid. Ja det skal jeg gjøre. Det var terningene sin skyld. Eller er det kanskje den dårligste unskyldningen som finnes? Kanskje med litt mer flaks på ett par terningkast, så hadde jeg kommet litt høyere på lista . Kanskje tenke seg litt bedre om i kritiske øyeblikk, kanskje det og kanskje noe annet. 

Så da sitter jeg her og kommer på hva som er feil. Jeg har jo ikke fått trent! Dette er faktisk den første armeen jeg ikke har prøvd før en turnering.  Der har vi det! Så neste gang skal jeg stille forberedt igjen. Så til alle som tror at jeg er nede for telling.... Se opp :) No more mr nice guy. Wysivyg Charles berge ;)

Ps: Inger Helene.... Stikkord: Battlewagons... deathrollas. Bare spør Jørn eller Ørnulv.

Jo jeg vet. Jeg manglet Bansheene mine. Det var det! :) 

5 comments:

  1. Bansheene ja... Når du spiller med en gjeng i strømpebukser sier det seg selv at du ikke klarer deg ikke uten hjelp fra kvinnfolkene! :p

    Du har forøvrig rett i at vi ikke 'rakk' den planlagte innkjøringen. Det ble penselsvinging fremfor terningrulling...

    ReplyDelete
  2. Trond; det er lett å "bli revet med", men vi må ikke glemme premissene vi satte før vi dro. Vi skulle ikke spille ostelister, men forsøke gjøre det bra med bra malte armeer. Og vi skulle spille med stil! Og hva oppnådde vi, 15 hyggelige kamper og felles hobbyisyer som setter pris på oss og som nominerte 2 (nesten 3) av armeene våre.

    Hva angår plassering er jeg enig i din konklusjon, vi skulle ha test spilt litt med armeene før vi dro. Dvs vi neste gang spikrer lista lengre før, maler ferdig, og spiller igjennom! Og - vi skal gjøre det med stil (les uten å bli muggost)!

    Første 40k turnering for meg, og takk for innspill og at du tittet over skulderen i ny og ne. En positiv opplevelse å dra på tur sammen, og nå må vi få igang spillingen (og forberede nye lister) sammen igjen :)

    ReplyDelete
  3. Meget godt innlegg, Trond ;) Gøy å se at det kribler i fingrene dine. Terningene får man aldri gjort noe med, men er sikker på at litt testspilling kanskje hadde vært smart. Veldig bra at dere hadde det så gøy der nede uansett resultat.

    Neste gang blir vi kanskje fire, eller full pakke?

    Linus

    ReplyDelete
  4. Se så ja!!! Det hjalp å melde fra....

    1. Inge Markussen - Orks -120,5
    2. Kjetil Andre - Chaos - 96
    3. Jørn Nordli - Chaos - 88
    4. Ingvar Buli - Space Wolves - 86,5
    5. Kenneth Lomeland - Space Wolves - 85
    6. Øystein Moe - Sisters of Battle - 84
    7. Mikhail Vasilyev - Eldar - 82
    8. Thomas Kastmann - Tyranids - 77
    9. Leif Inge - Space Marines - 71,5
    9. Odd Kjøstvedt - Imperial Guard - 71,5
    11. Trond Halvorsen - Eldar - 71
    12. Kjell Ørnulf - Tyrranids - 70,5
    13. Magnus Bjerkeseth - Space Marines - 65,5
    14. Ivan Karlson - Space Marines - 64,5
    15. Petter Nordhus - Tyrranids - 62,5
    16. Trond Frøyteland - Chaos - 61
    17. Tore Svendsen - Chaos - 53,5
    18. Johannes Campell - Necrons - 41,5
    19. Frank Henrik - Space Marines - 40
    20. Jonas Kristian - Black Templars - 39

    ,5 foran..... :) hvis det er riktig da

    ReplyDelete
  5. Trond, takk for tipset, rettet liste er nå lagt ut, og mitt personlig mål nådd ;)

    (la for ordens skyld listen på min post også så har jeg den for fremtiden...)

    1. Inge Marcussen - Orks -120,5
    2. Kjetil Andre - Chaos - 96
    3. Jørn Nordli - Chaos - 88
    4. Ingvar Buli - Space Wolves - 86,5
    5. Kenneth Lomeland - Space Wolves - 85
    6. Øystein Moe - Sisters of Battle - 84
    7. Mikhail Vasilyev - Eldar - 82
    8. Thomas Kastmann - Tyranids - 77
    9. Leif Inge - Space Marines - 71,5
    9. Odd Kjøstvedt - Imperial Guard - 71,5
    9. Kjell Ørnulv - Tyranids - 71,5
    12. Trond Halvorsen - Eldar - 71
    13. Magnus Bjerkeseth - Space Marines - 65,5
    14. Ivan Karlson - Space Marines - 64,5
    15. Petter Nordhus - Tyrranids - 62,5
    16. Trond Frøyteland - Chaos - 61
    17. Tore Svendsen - Chaos - 53,5
    18. Johannes Campell - Necrons - 41,5
    19. Frank Henrik - Space Marines - 40
    20. Jonas Kristian - Black Templars - 39

    ReplyDelete

Please feel free to comment...
Your feedback fuels our passion! ;)