Pages

29 April 2010

Tredjepartsprodukter II - CHS, PG & MrD

Inne på The Freebootaz forumet til 40K Radio så jeg et par interessante linker i en Tyranid-tråd her om dagen. Som dere kanskje har fått med dere, så har det dukket opp en rekke mindre produsenter av tematiserte Bitz som ikke direkte dekkes av GW (eller FW) sitt eget utvalg metall og plastikkomponenter.

Chapterhouse Studios har en rekke ekstradeler til Space Marines og Tyranid. Her er det både hoder, skuldre, Thunder Hammers og Extra Armour til Rhino/Land Raider varianter. De jobber også med et konverterterings-sett som jeg mistenker sterkt at Trond kan være interessert i...

Paulson Games har ikke det samme utvalget som ovenstående (ennå), men lover snarlige utvidelser av utvalget. I mellomtiden tror jeg at både Ørnrulv og André kan finne skarpslipt tilbehør til sine arméer her.

Mr Dandy høres kanskje ikke ut som en altfor tøff produsent, men han selger Thunderwolf Cavalry som ingen andre på nettet. Han jobber også med en "Spawn Seed Alien Pod" som ser interessant ut, selv om den ikke svarer til min visjon av Mycetic Drop Spores.

Dette er bare tre av mange småprodusenter av "tilbehør" til GW sine miniatyrer. Det er for så vidt ikke noe nytt fenomen, men det at det nå dukker opp såpass mange relativt små aktører i dette markedet er en interessant utvikling...

1 comment:

  1. Paulson games - likte Bone Swords veldig godt (og det gjør sikkert motstanderen også). Liker pisken også....

    Mycetic Drop Spores (pods) på Mr Dandy er også langt ifra det jeg ser for meg. Jeg drømmer om dem... De er våte, de har carapace underside, de har landet, de er sprukket og tentecals har spredd seg utfra dem.... Blir nok en scratch building tror jeg....

    Ellers, mye bra her Jørn, bra tips.

    Ørnulv

    ReplyDelete

Please feel free to comment...
Your feedback fuels our passion! ;)