Pages

2 January 2010

2010 Motivasjonsutfordring

Godt nyttår alle sammen!

Jeg tenkte jeg skulle starte 2010 med å foreslå en liten konkurranse/utfordring. Inne på 40K Radio forumet kjøres det i år noe vi kaller "2010 Freebootaz Motivational Challenge". Hver måned skal deltagerne male én enhet fra en forhåndsbestemt force organization slot. Man får et sølvmerke for å fullføre i i løpet av måneden, og et gullmerke for å fullføre innenfor en toukersperiode i den aktuelle måneden. Her hos oss tenkte jeg vi kunne gjøre det noe enklere:

- Man trenger 'bare' å male en valgfri enhet fra en valgfri force org. slot.
- Man får ikke poeng for å male enheter ut over standard force organisation.
(2 HQ, 3 Elites, 6 Troops, etc.)
- Enheten må oppfylle kravene for en lovlig enhet fra sin codex, men man står ellers fritt.
- Det er ikke nødvendig å holde seg til én armé gjennom hele året.
- Enheten kan være bygget og grunnet fra før av, men ikke påbegynt malt ut over det.
(Mine Word Bearers som bare mangler Legion-ikonet kan ikke brukes, for eksempel.)

Det er altså mulig å oppnå tolv poeng i løpet av året, noe som gir oss ekstra insentiv for å opprettholde progresjon gjennom hele året. Premiering ved årets slutt må vi kanskje snakke nærmere om, men alle som deltar gjennom hele året vil i hvert fall premieres med en ferdig malt armé av respektabel størrelse.

Jeg har klar en Dark Apostle til mine Word Bearers, og kommer uansett til å legge penselt til plasikk 08.01 i henhold til reglene for gull-ikonet på 40K Radio forumet, men hvis det kan hjelpe flere med motivasjonen så ser jeg ingen grunn til at vi ikke kan gjøre noe tilsvarende selv.


JørnN

2 comments:

  1. Veldig spennende opplegg. Når brikkene faller på plass og roen senker seg, får vi se om jeg ikke får dratt meg selv i gang :)

    ReplyDelete
  2. Kult!

    Med nye NIDS i januar blir dette gøy.

    Ørnulv

    ReplyDelete

Please feel free to comment...
Your feedback fuels our passion! ;)