Pages

18 November 2009

"Refenereum" tar langsomt form...

Tankene til "Rafenereum" og rør montert på base. Jeg har denne gang valgt å bygge i seksjoner for så å sette ferdig malte enheter sammen. "Fuging" overgang tank / rør er et lite prosjekt i seg selv. Limer med TEC-7 for å sikre god og sterk liming kombinert med at den har "fugeevne" (silikon konsistens). Dette er ganske store greier (ja da IH - hu sa så brura å...) - tilsvarer ca en 7 etg bygning (vet ikke helt hvordan dette blir...?).


Måtte også forsøke lage "topp lokk" til tankene. Firkantede topper ble helt feil. Kjøpte div "Plasticard" (plater og strips), og monterte samme type jernbanebro som jeg brukte på "Tankum" for å oppnå konsistens mellom byggene (samt endel fra "bits boxen).

I kveld starter arbeidet med å lage "heis og ventilator tårn". Har bestemt meg for å lage det ganske "smalt" så det blir mer som en sjakt enn ett bygg (ville ikke ikke å lage en stor klump ved siden av de runde formene til tankene.

2 comments:

  1. Tror dette blir kjempe kult!!!! Gleder meg til å se de ferdig :)

    ReplyDelete
  2. Enig. Dette ser utrolig spennende ut. Svære greier, som brura sa, men tipper du nok en gang klarer å gjøre det rimelig spillbart. Gleder meg til å se det på spillbordet.

    ReplyDelete

Please feel free to comment...
Your feedback fuels our passion! ;)