Pages

27 November 2009

Refenereum - angst....

Etter først å ha sett Jørn sitt flotte, og svært spillbare Shrine, og så Linus sitt mesterverk, får man angst for å prentere noe nytt! Slik er det bare.

Jeg har alltid hatt lyst til å lage et monementalt industribygg. Min gml "Manifacorum" er ett stort bygg, med jernbanelinje osv, men - det ruver ikke. Høye tanker og tårn tiltrekker hobbyinste i meg, og det var bakgrunnen for "Rafenereum".

Bygget vist seg greit å bygge, men materialvalget helv.. å male. Rørene i slik størrelse burde ha blitt malt med ear brush, men ettersom en utlånt kompressor ikke er blitt returnert (no honour), tenkte jeg at wash ville kunne gjøre sitt. Ikke før etter 5 runder med ulike ink kombo farger, og diverse dry brush for kontraster, er jeg nådd en "table standard" som er akseptabel. Uff av meg, mitt råd til dere - glatte store flater må man bruke air brush på!

Ørnulv

1 comment:

  1. jeg tror vi må vokte oss for hele tiden å skulle overgå både hverandre og eavy metal-gjengen. og vi kan vel alle konstatere at vi vel har hevet oss mange hakk når det gjelder terrengbygging de siste åra. samtidig skal vi huske på at det også hos GW har skjedd mye. aldri har vel terrengbordene derfra vært så detaljrike og bildene i bøker og på nett vært så inspirerende som nå. det er klart det trigger the big building constructors i de fleste av oss.

    hvordan spillbordene våre ser ut om et par år ser vi nok konturene av nå :)

    ReplyDelete

Please feel free to comment...
Your feedback fuels our passion! ;)