2 June 2009

Sommerkampanje: Mesa Minos

+++ Intercepted Astropathic Message +++
+++ Encryption: Mechanicum Hex Primus (Unidentified Variant) +++
+++ Encryption penetration partially successfull +++

To Magos Biologis D'edalus, Segmentur Solar, Mars
From Lexmechanic Ikaroes, Segmentum Ultima, Nossos system
Subject STC "Asterion"

Master

As per your instructions, I have undertaken an excavation on the south face of the Mesa Minos. At sunup, Expedition local day 163, seismic resonance augurs located what appears to be the postulated subterranean chamber. I have ordered the TB-servitors brought down from the Monophase, and expect to commence drilling by sundown.

Preliminary calculations predicts completion of drilling i...

+++ Remaining message content irreversibly corrupted +++




Sommeren er her, så skal det bli noe Sommerkampanje på oss så er det ikke annet å gjøre enn å sparke i gang! "Mesa Minos" kommer til å kjøres med X-Cam kampanjeregelsettene av Craig Gallant fra 'the D6 generation'. Til å begynne med blir det mest Recon Missions som er aktuelle, så det er side 1 - 3 av reglene som er aktuelle. Mission'ene finner dere i PDF'en for disse.

Før vi kan komme skikkelig i gang, må vi få avklart nøyaktig hvilke faksjoner som er tilstede på Nossos for å ta kontroll over - eller ødelegge - STC-databasen som skal være skjult i labyrinten under Mesa Minos.

Post en kommentar med følgende informasjon:
- Codexen og navn på rase/gruppering/klan/chapter du skal benytte
- Tittel og navn på din øverskommanderende (for fluffens skyld)
- Eventuelle andre ledere vi bør kjenne til (kan tilkomme senere)

Har dere noen spørsmål, så ring eller mail meg! Det er første gang jeg drar i gang noe sånt som det her, så jeg ser ikke bort fra at jeg har oversett noe.>

54 comments:

  1. Codex Chaos Space Marines (Word Bearers)
    - Dark Apostle Thanatos
    - Coryphaus Nem Meses

    Denne uken er det kun torsdag jeg kan komme meg ut en tur, men neste uke er tirsdag, onsdag og torsdag kveld åpne.

    ReplyDelete
  2. Codex: Chaos Space Marines (Death Guard)
    -Daemon Prince Ebolus. (Elevated from infantryman to immortal daemonhood)
    -Daemon Prince Vomitus. (Elevated from infantryman to immortal daemonhood)
    -Typhus (the Traveller). (Herald of Nurgle and the Host of the Destroyer Hive. Commander of the Terminus Est)

    ReplyDelete
  3. Torsdag (i morgen) passer for meg. Evt tirsdag, onsdag neste uke. (10.06).

    ReplyDelete
  4. Codex: Space Marines (Ultramarines)
    - Chaplain Desticado
    - Librarian Wolffgard
    (er named Caracters lov ankommer nok Chaplain Cassius)

    Som jeg har postet under "Kommer..." er jeg åpen både for spill og evt møte 10.06.

    Ørnulv

    ReplyDelete
  5. Codex: Orker
    -Big Mek
    -Warboss
    Må tenke litt mer på navn til de.

    Vet ikke hvor mange poeng jeg får malt opp til vi skal spille. Men skal gjøre mitt beste.

    Onsdag neste uke passer for meg.

    ReplyDelete
  6. Biel Tan Strikeforce - Reclaming the lost worlds
    Beware Mon-keigh, your presence her will not go unpunished!

    Strikeforce commanders:

    - Farseer Ithirin
    - Autarch Shlaereen
    - Avatar of the bloody handed god
    Will this be Rhana Dandra? ;)


    Onsdag neste uke funker for meg

    ReplyDelete
  7. Onsdag neste uke viser seg å være komplett umulig for meg, dessverre. Gi meg et sammendrag ;)

    ReplyDelete
  8. Vi får ta det i to omganger, tror jeg. Linus og jeg tar et lite pre-release party i morgen.

    Det ser ut for at vi blir en fire-fem stykker onsdag tiende. (Har ikke hørt fra André ennå, men har tipset han om at det 'skjer ting' her om dagen.)

    Passer det om vi renner ned dørene hos deg Ørnulv? Jeg tolker deg i den retningen, men si for all del fra om jeg heller skal rigge opp her!

    ReplyDelete
  9. Vel, må sjekke litt hjemme angående storinnrykk.

    Formålet er vel å organisere mv. Vi kunne kanskje kombinert med en pubtur sentralt beliggende?

    Ørnulv

    ReplyDelete
  10. Nå skal ikke jeg skylle barturer ned i skåla, men er det ikke noen som er sugne på å komme ordentlig i gang? ;) Forfriskninger underveis er vel mer enn allright?

    Jørn og jeg åpnet ballet såvidt i går kveld og rakk to Recon-missions i Mesa Minos-kampanjen. Tipper det er flere enn oss som er gira på å komme i gang og neste onsdag må vel være perfekt for offisielt kickoff med faglig intro og et par Recon-kamper på hver etterpå. Kan hende jeg klarer å komme meg av gårde i 21-tiden. Da rekker jeg trolig én kamp.

    Blir vi fire/fem bør vi ha to 4x4 fots spillbord, tre hvis vi er seks. Og det har jo herren på Briskeby?

    Ellers har Jørn god plass og store muligheter. Undertegnede har mobile spillbord om det skulle knipa. De fleste har terreng ;)

    ReplyDelete
  11. Jeg har for såvidt også mer trua på å spille på onsdag - og så kan vi kanskje heller gå ut for å gå ut en annen kveld.

    Jeg har ellers oppdatert artikkelen med en oversikt over poengstillingene i kampanjen. Jeg kommer til å oppdatere denne fortløpende, så den kommer garantert til å se mer interessant etter onsdagen.

    ReplyDelete
  12. Hei! - trodde poenget med onsdagen (møtet) var en gjennomgang av regler, cenarier osv osv - og oppfattet ikke det var tenkt spilling. Hadde en slik event her for noen uker siden, var veldig bra (men da var det jo helg med mye hygge....)

    Passer desverre ikke å ha storpill (les - flere bord) hos meg før noe senere. Dere får si ifra når / hvor dere er, så får jeg se an og om jeg har transport.

    Ørnulv

    ReplyDelete
  13. Null problem, Ørnulv! Da blir det her oppe i skogkanten. Folk får rope ut om de trenger hjelp med transport og sånn.

    Linker til reglene er alerede postet, så jeg har gått ut i fra at folk har lastet ned og sett over de allerede. Kick-off'en var tenkt som en anledning til å få spilt gjennom et scenarie eller to mens de fleste var tilstede, slik at eventuelle uklarheter kunne oppklares med alle tilstede.

    Det vi eventuelt trengte å diskutere var formatet for utfordringer og rapportering, og om alle har lik anledning til å spille. Hvis ikke, er det noe vi kan gjøre for å 'jevne ut spillebrettet' så og si.

    ReplyDelete
  14. Da har tre av oss fått noen kamper i beltet (eller under beltestedet. Jørn?). Jeg har jobbet med å få regler og scenarioer inn i et litt mindre kronglete format. Etter at Jørn og jeg har finpusset reglene og sett på skrivefeil (og andre feil) burde det være klart til forlystelse for alle.

    Etter at jeg har spilt 4 Recon-kamper og 1 Strategic-kamp i går, Jørn 3 Recon-kamper og 1 Strategic, og Trond 2 Recon-kamper, har vi fått føle både litt på kampanjereglene og -mekanikken og nye scenarier. Synes dette ser lovende ut. Samme gamle 40K, men helt nye elementer å forholde seg til, i form av nye armestørrelser, poengutregninger, objektiver osv.

    De siste månedene, spesielt de siste ukene med Mesa Minos har jeg også fått et tydeligere bilde av hvordan armeene står til hverandre. Death Guard/Plague Marines with add-ons spiller stort sett jevnt med eller vinner mot Word Bearers. De spiller stort sett jevnt med eller taper for Eldar.

    Gårsdagens Strategic-mission mot Jørn var en underlig affære. Jørn rullet jevnt og trutt litt under par, jeg litt over. I runde 5 var det ikke flere Word Bearers igjen. Min første "table" på åtte år i gamet, og resultatet 22-3 i Strategic Points.

    Hva med Dark Eldar, Orks og Space Marines? Vi venter på dere på Mesa Minos...

    ReplyDelete
  15. Sommeren er over oss. Solen steker, ølet skummer og 40k ligger der og vaker. Har likevel klart å få tid til å begynne på maleprosessen med sju bikers og åtte havocs.

    Samtidig leste jeg mye spennende i siste White Dwarf. Så spennende var dette at jeg kommer med et innspill til gruppa. Jeg regner med at flere har lyst til å prøve ut Planetstrike. Jeg foreslår derfor at vi baker ett eller to planetstrike-scenarioer inn i Mesa Minos-kampanjen. Vi får finne ut hvordan, f.eks som Control-mission, men helst også som Strategic, så vi får prøvd oss tidlig. Dette ser veldig spennende ut.

    Ellers oppfordrer jeg alle til å kjøre små 400-poengs Recon-kamper så ofte og mye som mulig. IH og Ø burde f.eks klare noen på sin side av planeten, mens J, T og undertegnede (allerede har tatt) tar noen på vår side av planeten. Kampene er raske og gir et godt grunnlag for å sette i gang med Strategic-kamper. Siden disse som regel er 1500 poeng, går også disse ganske greit unna.

    Linus

    ReplyDelete
  16. Det må vel innrømmes at undertegnede nå har relokalisert til Sandefjord, og ikke har annet enn en håndfull byggeprosjekter med seg. Er veldig keen på å få testet Planet Strike senere i måneden. (neste måned altså)

    Vet ikke het når det kan bli, dog, for det ligger nok også en Beito-tur i kortene når de er lei at oss her.

    ReplyDelete
  17. Dét er vel saken med sommer. Mye borte og forsvinnende lite tid til 40k.

    Det er jo greit nok, men grip sjansen når den kommer, for det gjør den ;)

    Ellers setter vi vel inn støtet i høst, tenker jeg. Før og etter Kjerringvik og Invasion...

    Fortsatt god sommer!

    ReplyDelete
  18. 30.06.2009:
    Strategic (All or Nothing)
    Linus (PM-challenger) - Trond (Eldar-challenged)
    1500p
    Trond: 1017 VP
    Linus: 957 VP

    Linus med giganthandicap umiddelbart da tre bikes døde og de resterende fire flyktet av bordet. 341 poeng i minus før egen runde 1...

    Det så lenge sedvanlig stygt ut mot Tronds Eldar, men etter at terminatorene og Typhus deepstriket snudde det en del. Typhus klarte ubegripelig to ganger 1 på Manreaper-ljåen, men tok til gjengjeld minst 3 invulnerable saves.

    Helt uforglemmelig da et fireprism-skudd bommet fullstendig på en rhino og isteden landet klink oppå hodet til Typhus og seks Fire Dragons. Kun en dragon forsvant...

    Nesten like vanvittig da et par skrøpelige havocs sendte hele to Vypers i bakken med bolterskudd.

    Ellers kan vi konstatere at Howling Banshees trenger Fortune, ikke minst når motstanderen har T5.

    Gratulerer med seieren, Trond. Dette var morsomt.

    Jørn, legger du inn resultatet i regnearket?

    Linus

    ReplyDelete
  19. To Recon-kamper på Hosle i kveld. Ørnulv og Inger Helene har startet kampen om Mesa Minos...

    To the Fabricator-General of Lommedalen, Jørn Nordli. These data files must be recorded and decrypted immideately.

    Kamp 1:
    01.07.2009
    Recon (Recon Run)
    Inger Helene (Orks) - Ørnulv (Space Marines)
    400p
    Inger Helene: 270 VP
    Ørnulv: 142,5 VP

    Kamp 2:
    01.07.2009
    Recon (Hostile Contact)
    Inger Helene (Orks) - Linus (PM)
    400p
    Inger Helene: 115 VP
    Linus: 464 VP

    ReplyDelete
  20. Så har altså Warp stormene roet seg såpass at orkene og ultrasmurfene kom seg gjennom...

    Chaos- og Eldar-styrkene som allerede er på plass har riktignok fått et forsprang, men ikke større enn en aggressiv strategi kan innhente. ;)

    ReplyDelete
  21. To recon kamper hos meg i dag.
    Kamp 1:
    05.07.2009
    Recon (Hostile Contact)
    Inger Helene (Orks) - Ørnulv (UM)
    400p
    Inger Helene: 285 VP
    Ørnulv: 187,5 VP

    Kamp 2:
    Recon (Hostile Contact)
    Inger Helene (Orks) - Ørnulv (UM)
    400p
    Inger Helene: 0 VP Buhu :(
    Ørnulv: 580 VP

    Jørn oppdaterer du?

    ReplyDelete
  22. En regnværsdag var altså alt som skulle til. :P
    Det er vel dermed på tide å tenke på Strategic Missions...

    Oversikten er i alle fall oppdatert.

    ReplyDelete
  23. 08.07.2009
    3 kamper for the record (Jørn):

    Recon (Recon Run)
    Ørnulv (UM) - Linus (DG)
    400p
    Ørnulv: 0 VP
    Linus: 510 VP

    Recon (Recon Run)
    Ørnulv (UM) - Linus (DG)
    400p
    Ørnulv: 180 VP
    Linus: 420 VP

    Strategic (Priority Target)
    Ørnulv (UM) - Linus (DG)
    1500p
    Ørnulv: 1110 VP
    Linus: 742,5 VP

    Noter: Ørnulv var ikke veldig klar for Strategic-kamp etter elendig rulling og to klare Recon-tap. Men han er nok glad for at han bet tenna sammen til slutt.

    Til slutt. Til slutt.

    For svak rulling og mye uff og stønn i begynnelsen endte til slutt med en god Ultramarines.

    Linus stilte med 2x10 plague marines og to demonprinser som eneste non-meq. Det var nok i underkant. Neste gang, Ørnulv, neste gang!!! :D

    ReplyDelete
  24. Må si det var fortvilet og oppleve å rulle så mye dårlig de 2 første kampene. Beklager om jeg ble sytete! Siste kampen ble morsom etterhvert! Marines sliter med bare 400p å rutte med gitt basic points structure på 10 mans tac-squads. Det er tydelig at Marines trives med litt mere points :)

    Det som stanset meg fra og barbeque hele hæren var runde 3 og 4 :) Eg meget fornøyd med å ta 2 deamonprincer, to Vindicators og se mine Terminators klemme ihjel en fulltallig squad med Plague Marines.....

    Poetic justice - for the emperor!

    Ørnulv

    ReplyDelete
  25. Ok, Jørn. Lastet ned Xcel-fila selv og forsøkte å finne ut poengresultatet selv, som jeg la inn. Jeg kom fram til følgende for de tre kampene Ørnulv og jeg spilte 8. juli. Fint om du kryssjekker:

    Linus: 33R 5S
    Ørnulv: 14R 10S

    ReplyDelete
  26. Må nesten plotte inn de siste resultatene i regnearket selv før jeg tør si noe om hva dere har tjent opp at poeng nå.

    Skal få oppdatert oversikten så snart ungene er i seng.

    ReplyDelete
  27. 11.07.2009
    Strategic (Advance and Secure)
    Jørn (A)(WB) - Linus (D)(DG)
    1500p
    Jørn: 0 VP
    Linus: 0 VP

    Ingen objektiver holdt, selv om Death Guard med en 5-er på difficult terrain-testen i siste runde kunne assaultet Word Bearer-lorden og sikret 300 VP. Men den gang ei. 0-0 og noen få Recon-points til hver (Det blir vel 8, 3 for zeal og 5 for ikke samme motstander siste fire kamper?)

    ReplyDelete
  28. I ettertid virker det nesten for lett å ende uten å avgi poeng, men det er vel best å få spilt gjennom scenariet et par-tre ganger til før vi eventuelt endrer på det.

    ReplyDelete
  29. Jeg foreslår ett av to allerede nå:
    1. Vi bytter ut hele scenarioet med ett fra Planetstrike.
    2. Vi endrer scenarioet til også å inkludere normale Victory Points.

    ReplyDelete
  30. 29.07.2009
    Strategic (Secure and Control)
    1500 poeng
    Att: Linus (CSM DG) 1219+300 VP
    Def: Jørn (CSM WB) 580+300 VP

    Nok en kamp med sub-par rulling for undertegnede. Skyting gikk greit nok, spesielt med tanke på den vrakede Vindicatoren i runde én. I nærkamp derimot, rullet jeg overdrevent mange enere, toere og treere på bekostning av firere.

    At min Terminator Lord m. MoK og L.CLaws brukte tre nærkampsfaser på å drepe åtte Lesser Daemons var vel lavmålet, men det hjalp heller ikke på resultatet at tyve CSM WordBearers ikke klarte å drepe syv Plague Marines og like mange Lesser Daemons selv om JEG fikk assaulte.

    Sånn... Ferdig med det.
    Klar for neste kamp! ;)

    ReplyDelete
  31. Ja, litt under for de røde, stort sett litt over for de grønne - selv om jeg svetta litt da den ene Vindicatoren forsvant i runde 1.

    Noen poenger fra kampen:

    *Death Guard med 29 Lesser Daemons var interessant. Og demonene gjorde stort sett jobben - rullet en del femmere og seksere på Invulnerable Saves. De hjerneløse hundene assaultet Defileren - som de jo ikke kunne skade (S4 mot Av12). De fungerte imidlertid som en perfekt speedbump fram til Vomitus kom.

    *Word Bearers' Terminator-squad startet på flanken, der begge demonprinsene og en Lesser Daemons-squad ventet (samt en Plague Marines-squad i en rhino for sikkerhets skyld). Det ble i overkant for terminatorene.

    *Tre Berserkers feilet dangerous terrain-testen da de skulle angripe Vomitus.

    *CSM Word Bearers-unitene var mye i nærkamp, men rullet dårlig. Verst var nok Power Fist-ene, som jeg kan huske rullet snakeeyes for å treffe tre ganger, 2 og 1 en annen gang og andre ganger lå det et par enere til for å wounde.

    *Word Bearers' Land Raider prøvde å conteste midtobjektivet i runde fem, men var ikke nær nok. At to meltaguns fra Plague Marines utenfor 6 tommers rekkevidde klarte å knerte spillets største stridsvogn i runde seks var bare ytterligere salt i såret for Word Bearers.

    *En Death Guard-rhino fikk gleden av å kjøre 18 tommer cruising speed på urørt vei. 18 tommer er mye...

    Tipper revansjen kommer ganske snart...

    ReplyDelete
  32. 03.08.2009
    Strategic (Priority Target)
    1500 poeng
    Att: Trond(Eldar ) 864+220 VP
    Def: Jørn (CSM WB) 1176 VP

    Mye dårlig rulling denne kampen her også. Det må være noe som går...

    Jeg klarte også (omsider) å få lest resten av avsnittet om hvordan kjøretøy forholder seg til difficult terrain, men mer om det i den relevante tråden.

    Oppdaterer poengstatus i ettermiddag.

    ReplyDelete
  33. Første oppdateringer etter Kjerringvik:

    29.08.2009
    Strategic (Priority Target)
    1750 poeng
    Att: Inger Helene (Orks) 865+0 VP
    Def: Ørnulv (Ultra Marines) 1750 VP

    30.08.2009
    Strategic (Secure and Control)
    1750 poeng
    Att: Ørnulv (Ultra MArines) 480 + 350 VP
    Def: Jørn (CSM Word Bearers) 202,5 + 350 VP

    Regnearket og oversikten i Blogheaderen er oppdatert.

    ReplyDelete
  34. Første Control Mission i Mesa Minos. Noe gikk vanvittig galt. Demonprins Ebolus og Vomitus har allerede måttet svare for fadesen hos papa Nurgle...

    02.09.2009
    Control
    2000 poeng
    Challenger: Linus (C:CSM) 1720,5 VP
    Ørnulv (C:SM) 4033,5 VP

    ReplyDelete
  35. Fikk en mail fra Ørnulv i går. André har vært på besøk, og kastet seg inn i kampene rund Mesa Minos.

    1 - Recon Run 400p
    Ørnulv 227p
    Andre 175,5p

    2 - Hostile Contact 400p
    Ørnulv 457p
    Andre 267p

    3 - Advance and Secure 1750p
    Ørnulv 0
    Andre 0

    (Tydeligvis vanskelig å få poeng i dette scenariet.)

    ReplyDelete
  36. Etter nok en Control mission i kveld er vel både Ørnulv og jeg enige om at dette (det første) er et skikkelig dårlig mission. Det belønner noe voldsomt den spilleren som klarer å være mest defensiv og komme seg uskadd over i motstanderens sone. Det klarte Death Guard best i dag, i en dørgende kjedelig kamp. Nesten flaut å vinne sånn. TS får nå i hjemmelekse å lage nytt første Control mission.

    23.09.2009:
    Linus (CSM) - Ørnulv (SM)
    4590 VP - en god del færre VP

    ReplyDelete
  37. Controll mission har jeg spilt 2 ganger nå, vunnet en gang med kamp, og tapt med tapet av kun 1 Terminator og 1 Landspeeder. Og bruke eb hel kveld på deffensiv "lurkespilling" er ikke gøy eller stimulrerer til de store "deeds", som Linus sa - dette er kjedelig - om man spiller det "lurt". Helt enig i at dette scenearie må endres så det blir litt mer fart over sakene.

    Lykke til med scenarie revisjonen. Tar gjerne omkamp etter høstferien.

    ReplyDelete
  38. Dette er en kamp om mange strategic points til den som blir utfordret og/eller ett control point til utfordreren hvis vedkommende vinner.

    Selvsagt kunne min armé gått mer mot midten og latt seg fange i den blå klo. 2 landraidere med maskinånd og 11 terminatorer og en fyr som gir omkast på to hit er selvmord med nær sagt alt jeg kommer med - om det ikke tynnes skikkelig ut først. Det fikk Death Guard smertelig erfare i siste møte. Dessuten så både Ørnulv og undertegnede i går hvor ekstremt vanskelig det kan være å ta ut landraidere med langskudd. Det gikk ikke.

    Derfor valgte Death Guard den ene flanken for å komme så dypt inn i motstanderens område som mulig og med så mye som mulig. Overlevende units blir jo belønnet med tregangern av VP for å stå i motstanderens deployment zone til slutt. Da de blå i tillegg trakk seg unna havnet vi i runde fire før vi visste ordet av det og saken var plutselig grei. Mye skulle til om ikke Death Guard skulle stikke av med seieren - etter et fantasiløst og gørrkjedelig oppgjør.

    Det er altså her hovedproblemet med dette mission ligger: Man belønnes nesten utelukkende for å beholde egne units uskadd og få dem dypt inn i motstanderens sone.

    Jeg foreslår at vi ser på og vurderer følgende:

    Greit nok at den som blir utfordret bør kunne sanke en del VP. Hva med å ha flere delmål, som f.eks. en bøtte med VP for å drepe motstanderens dyreste HQ, holde en bygning eller terrengelement (bastion o.l.). Så kan vi for eksempel snevre inn området for inntjening av VP med 12" på kantene i de ulike sonene. Dermed blir man nesten nødt til å møtes før eller siden (selv om det naturligvis åpner opp for å kjøre rundt). Å spille på langs med 24" deployment zone fra kortsidene er naturligvis en veldig interessant variant.

    Dette var mange tanker. Håper noen engasjerer seg.

    Og BTW - poengscore til DG var 4980 VP (1630x3 + 90).

    Linus

    ReplyDelete
  39. OG poengscore til Ørnulv ble 3315 VP

    ReplyDelete
  40. Og kommer vi ikke på noe med en gang, foreslår jeg faktisk at første control mission gjøres om til et rent VP mission, evt. med de ulike deploymenttypene fra regelboka.
    Linus

    ReplyDelete
  41. Fikk deng av Linus i går...
    Disse 'småkampene' fungerer ikke for meg! ;)

    Strategic mission: All or Nothing
    1250 poeng
    Attacker: Linus (915 vp)
    Defender: Jørn (394,5 vp

    Oppdaterer oversikten nå i løpet av formiddagen.

    ReplyDelete
  42. Apropos deng. Vi må vel kunne kalle dette en ny battle of 1s and 2s, riktignok var det bare for Jørn at mine (understrek) terninger til tider var helt håpløse.

    Var antakelig veldig viktig for undertegnede å stjele initiativet. Selv hadde jeg en strategi som for det meste ble fulgt, men hodet befant seg til tider helt andre steder enn der det opprinnelig er ment å sitte. Hvordan går det an å fly 3 tommer og tro at Vomitus skal kunne assaulte gjennom egen unit? Glemme ditt og glemme datt.

    Synes det var morsomt med 1250.
    (2xdemonprinser (nobrainer - må prøve uten snart), 10 plaguemarines, 9 thousand sons, 6 havocs, vindicator).

    Linus

    ReplyDelete
  43. En ting til: mens jeg stilte med det tøffeste jeg kan ha - to demonprinser - hadde Jørn droppet både berserkerne og den virkelig store, stygge terminatorsquaden. Tror det var avgjørende.

    At Ebolus alene assaultet terminatorlorden som hadde slengt seg med tre "ordinære" terminatorer og drepte ham, var mer et resultat av plasseringsmessig flaks for undertegnede. Men det var jo typisk for gårsdagen. Feilene fikk ingen ting å si for meg. Håpløse terningrull fikk alt å si for Jørn.

    Linus

    ReplyDelete
  44. Har man (vi) bestemt oss for hvorledes Conroll Mission 1 skal avregnes poengmessig nå?

    Ørnulv

    ReplyDelete
  45. Control Mission nummer 1 må revideres. Alle som kan bidra gjør det her. Jeg har foreslått ren VP, mens Ørnulv vet jeg foreslår VP, men med en minimumsdifferanse for å kunne kalles vinner og tjene det høythengende CP. Hva mener dere?

    ReplyDelete
  46. 10.10.2009
    Ørnulv (SM) - Linus (CSM)
    Mesa Minos
    Strategic - Preferred enemy
    2000p
    Ørnulv: 1357,5
    Linus: 940

    ReplyDelete
  47. Hei! Bare ett spml Jørn, er poengene oppdatert nå? Skal møte IHO på lørdag, greit å se hvor mye deng jeg kan få før jeg er i 0.

    Ørnulv

    ReplyDelete
  48. Javisst! Poengene er oppdatert, så nå er du klar for 'Choppa to da 'ead.'

    ReplyDelete
  49. Har vel kommet fram til følgende Ørnulv, etter vårt møte lørdag 7.:
    07.11.2009
    Ørnulv (SM) - Linus (CSM)
    Mesa Minos
    Strategic, Advance & Secure
    Ørnulv: 780 vp
    Linus: ? vp

    Ørni bidro til:
    2 wounds av Vomitus: 87,5
    1 Unit PM + Rhino: 241
    1 Rhino: 35
    2 Vindicators: 250
    2 Immobiliserte 1 Vindicator: 62,5
    1 Lesser Daemons: 104

    ReplyDelete
  50. Ref post fra Linus over, dette er det jeg tror jeg mistet jeg lø 07.11:

    Landraider 250p
    Terminarors 200p
    Chaplain 100p
    Combat Squad 85p
    Combat Squad 85p
    Vindicator 120p
    1/2 Ass 117,5
    Totalt: 957,5

    Ørnulv

    ReplyDelete
  51. Under forutsetning av at jeg husket riktig i at Linus var Attacker, er kampanje poengene nå oppdatert.

    ReplyDelete
  52. Det sa vi vel ikke noe om, men jeg inviterte dog ;)

    Ørnulv

    ReplyDelete
  53. Viser til Jørns kommentar i Chickenstrike de luxe-tråden.

    En måte å avslutte Mesa Minos på, og som også gir alle lik sjanse til å vinne, er for eksempel å få alle deltakerne til å kjøre to planetstrike-missions - det første som attacker - det andre som defender.

    0 CP for tap, 1 CP for uavgjort og 3 CP for seier. Ved poenglikhet til slutt kan vi enten la objektiver vunnet eller Victory Points telle. Det morsomste hadde kanskje vært å la de to på topp gjøre opp seg imellom i en "grand finale".

    ReplyDelete
  54. Satt og drodlet litt i dag mens Eira var på ballettøvelse (Mye av det nå som forestillingenene nærmer seg.) og kom fram til følgende forslag til modifisert Control Mission 1:

    Forces:
    Each Army has equal points.

    Preparations:
    Terrain is generated randomly. Deployment Zones are 12" in from opposite long table edges.
    Attacker sets up first and gets first turn.

    Scenario Special Rules:
    Dawn Assault: The rules for Night Fight is in effect for the first turn only.
    Reseves: The Defender may choose to keep up to D3 units in Reserve, in addition to any units who can enter play from Reserves normally.
    Sustained Assault. Each time a non-character or -vehicle unit is destroyed or broken it may be removed from play and enter from its own table edge in its next Movement Phase.

    Victory: The scenario uses standard Victory Points. I addition, any Attacking unit alive, unengaged and unbroken at the end of the game may score bonus VPs equal to its points value multiplied with the number of whole feet between it and the Attackers table edge.

    ReplyDelete

Please feel free to comment...
Your feedback fuels our passion! ;)