Pages

26 March 2009

Bloated fury

Ebolus og Vomitus bød opp til nurglete dans med en helt aldeles nydelig Word Bearers-arme. Linus lurte med seg 45 ekstra poeng, viste det seg til slutt. Var det derfor the followers of Nurgle endte opp med 9-3 og fullstendig utsletting av motstanderen?

1500 poeng og Jørn hadde skrelt av raptors og Terminators. Linus fjernet land raiderne og noen Plague Marines og dyttet inn fire sykler med meltaguns og en havoc squad med fire rakettkastere. Denne ville nok vært noe mindre dersom de 45 poengene hadde vært skrelt av ordentlig (smekk på hånda). Nå gjorde ikke havocene mye, så kanskje det ikke var så farlig.

Vindicatoren gjorde imidlertid vei i vellinga. Ødela land raideren i runde 2, røsket godt opp i en chaos-unit og ble ikke tatt ut før i runde 5. Linus rullet forøvrig godt over middels på kjøretøyskyting.

Berserkerne falt for både Vomitus og Ebolus og en Plague Marines-squad. Defilerne fikk lide i runde 4 og 5. Defilerne kommer til å se fantastiske ut på spillbordet, men i kveld var de slumsete med siktet. Traff vel på ett av seks skudd. Uten wounds er de dessuten lett match for demonprinser, som utrolig nok husket alle bortsett fra én psychic test denne gangen.

Tror det kunne blitt en god del jevnere, hadde Jørn rulla litt bedre med 8/3-paiene. Personlig mener jeg ordbærerne umiddelbart bør skvise bort 45 poeng i Extra Armour på rhinoene og land raideren, og heller legge på noen power fists her og der... Det vil i alle fall svi enormt mye mer for mine T5-gutter...

Gøy å prøve et par units jeg ikke har for vane å ta med i dag. Syklene morsomme, T6 er ikke lett å trenge gjennom. Og meltaguns og et power weapon fungerte bra i dag. De kan nok dukke opp igjen.

Føler ellers at disse to armeene i grønt og rødt ser veldig flotte ut sammen på spillbordet. Vi er vel nødt til å samles mot den falske keiseren i nær framtid...

Linus (CSM: PM) - Jørn (CSM: WB)
Annihilation (d6: 6, d6: 6), Pitched Battle (d6: 1).
9-3 e.r. 6.

2 comments:

  1. Så vil jeg bare legge til at jeg skammer meg over å ha surra med armelista. Ellers synes jeg det var gøy, håper du også synes det, Jørn.

    Plague Marines er morsomme å spille med. Når det går så bra som denne gangen, får jeg uansett flere stikk av dårlig samvittighet. Men samvittigheten må selvsagt bare blåses bort. ;)

    ReplyDelete
  2. Med unntak av den squaden som lette etter Terminatorene mine, så syns jeg Linus gjennomførte et veldirigert framstøt mot mine linjer. Selv var jeg ikke like fokusert som jeg kanskje burde ha vært, ser jeg nå i etterkant.

    Hadde sannsynligvis gjort det bedre om jeg hadde holdt igjen litt i stedet for å løpe deg i møte, men da hadde det vel blitt to runder med rusing av motor og smyging rundt hushjørner i stedet for blodsutgytelsen vi var der for. ;)

    Det med de ekstra 45 poengene skal du ikke ta så tungt. Plukk bort én Plague Marine fra hver av squadene som kom seg i nærkamp, så sier vi at den er grei. :P

    ...og dårlig samvittighet for dårlige terningkast er rett og slett dår-lig. (tygg litt på den, du!)

    ReplyDelete

Please feel free to comment...
Your feedback fuels our passion! ;)