11 January 2009

From "The Armoury" - Long ranged Autocannons ready

"The Armoury" melder at Long Ranged Twin Linked Autocannons er ferdig installert i "Flakum".


10 comments:

  1. Gulp. Lekkert! S7 AP4 H2, Twinlinked? Hvem får skyte?????

    ReplyDelete
  2. ...og så jeg som har drevet og tittet på Hellblade og Hell Talon modellene fra Forge World. ;)

    Det ante meg at disse kom til å dukke opp da du snakket om spesialregler tidligere. Hva må jeg gjøre for å kunne skyte ned Drop Pod'ene dine med dem?

    ReplyDelete
  3. He he!

    De har vel følgende profil hver seg: Range 12" - 72", S7 AP4 H2 TwinLinked. Sorry Jørn, som du vet blir Drop Podene skutt ned gjennom atmosfæren bl.a. for ikke at de skal kunne bli skutt ned... :)

    Jobber litt med bruksreglene. Har tenkt å plassere bygget så begge parter kan få tak i det. Enhet i basekontakt med døren nede (når en runde starter) kan ta heis opp til toppen og kan flytte full move på rampen og dele seg slik at de betjener hvert våpen (unit coherency går med ca 8 modeller). De kan så bruke våpnene kommende runde med samme BS som de selv har (det blir jo langt flere runder enn i et vanlig spill, så turen vil nok være verdt det). Hva synes dere?

    Videre - er ferdig med å montere en "Trippel Linked Hell Bolter" som skal stå i et annet bygg begge kan få tak i (kanskje i 1etg i en sandsekk stilling). Har tenkt følgende stats: Range 36" max fire angel 90grader, S5 AP4 H6 Twin Linked. Unit som starter i basekontakt med våpenet den runden de ønsker å benytte våpenet skyter med sin egen BS. Her er skuddvidde lagt inn for å kompensere for at våpenet står på bakkefot og dermed er litt enklere å få tak i enn "Flakum". Hva synes dere?

    Øvrige bygg uten stiger / trapper har heiser som kan anvendes iht beskrivelsen over (skulle en av sidene f.eks. legge en marker på "Platformum"). Hver side skal jo plassere 3 markere, 1 i egen sone, 1 i ingenmandsland og 1 i fiendens sone. Jeg lager opp 3 X 25mm objekter for de gode og håper dere kan ta med / lage 3 X 25mm for de onde :)

    PS! Jørn, er du sikre på jeg skal benytte Drop Podene da.. ;)

    ReplyDelete
  4. Om de ikke dukker opp (ned?) Ørnulv, så kommer det til å overraske meg stort!

    ReplyDelete
  5. He he, vi får se, må koordinere litt med Mr Eldar vet du :)

    Forresten, hva syntes du om forslagene til bruk av spesialvåpnene, heiser etc?

    ReplyDelete
  6. Jeg har tenkt litt på bruken av lukkede bygninger selv, og ko vel til at det enkleste kanskje er å behandle dem som immobile kjøretøy med ett eller flere Access Points.

    Det vil si at en enhet som, i sin Movement Phase, får alle modellene i enheten innenfor to tommer av et Access Point kan 'gå inn'.

    Tilsvarende vil enheten kunne 'gå ut' av et valgfritt Access Point i en senere Movement Phase.

    Det fordrer vel at man setter opp noen Stats for bygningen (AV13/13/13, Two Access Points, No Fire Points, Two Turrets with Twin-Linked Auto Cannons in AA Mount)

    Dermed går det vel også an å skyte på herligheten (med mindre det ikke er ønskelig) for å prøve å uskadeliggjøre kanonene om man ikke selv er i posisjon til å kunne okkupere den.

    ReplyDelete
  7. Hmmm, skyte istykker byggene mine...... du Heretic ;)

    Bra forslag! Og når det gjelder inn/ut ikke helt ulikt det jeg selv har tenkt - i praksis. La oss snakke om det litt senere i kveld.

    Få har meldt fra når de kan stille lørdag 07.02, men det ser utfra diverse meldinger til at de fleste setter av fra lunsj. Veldig godt tenkt mht at vi da har god tid og bør kunne stille enda mer poeng og slik at flere kan ta med egne modeller. Jeg er jo en, som kjent, som liker store slag, mange mennesker, mange modeller og mye mat og drikke ;) og jeg gleder meg til å sette opp ett 4m langt spillbord!

    Vi tar en for i bakken i ettermiddag og så tar vi en ringerunde.

    ReplyDelete
  8. Husker overhodet ikke så mange apo-regler ennå, men burde kanskje alle bygningene kunne ødelegges, dersom først én kan det?

    Jeg kan stille tidlig lørdag 7. Fra lunsjtid passer vel greit og gir oss kanskje en realistisk mulighet til å bli ferdige 12 timer senere?

    ReplyDelete
  9. Jeg regner med å være klar for avgang en gang mellom tolv og ett på lørdagen. Forhåpentligvis nærmere tolv enn ett...

    Jeg har notert meg forslaget ditt fra i går kveld Ørnulv, men tror avklaring av transportlogistikken kan bankes litt nærmere månedsskiftet.

    ReplyDelete
  10. Vi setter ett endelig tidspunkt når vi kommer nætmere 07.02. Målsettingen bør være vi kommer i gang rundt kl. 13.00, og jeg håper alle kan jobbe med det.

    Jeg tilbød meg, omsorgsfull som jeg er, å ta en henterunde vestover, så kanskje Trond eller Andre kan ta en Oslo runde, men det er noe som kan og bør avklares nærmere.

    Verten :)

    ReplyDelete

Please feel free to comment...
Your feedback fuels our passion! ;)