26 November 2008

Hands on DoW II og besøk hos Relic...


"Even Chuck Norris isn't standing after a DOW2 explosion"

Det er et PC-spill på gang som de fleste av oss venter i sitrende spennning på. DoW II ser ut til å bli ganske mye endret fra første versjon som kom for fire år siden.

-Alt for komplisert og holdt ikke følge med andre sjangrer, sier Jonny Ebbert, sjefsdesigner i Relic til spillmagasinet Eurogamer, som har besøkt det forjettede studioet i Canada.

Bry deg om unitene
Det virker som om unitene og karakterene blir viktigere å holde i live og utvikle. Man får belønninger hvert tiende minutt, lover Ebbert.

Utholdenhet og framskritt er nøkkelord.

-Bedre belønninger. Aldri mer starte på nytt. Vi prøver å bygge opp tilknytningen du får til uniten nede på bakken. Vi vil at du skal bry deg om disse marinene, sier Ebbert.

Eurogamer skryter uhemmet av det de har sett og reporteren nevner blant annet korte, "punchy" og dramatiske single player missions.

Den gode gamle ressursoppbyggingen er dessuten forkastet til fordel for å skape en blodsprutende orgie av strategisk vold, som reporteren uttrykker det.

Egenstøpt IG-armé
Verdt å merke seg er også en av Relic-gutta som faktisk har støpt sin egen Imperial Guard-armé! Ser virkelig bra ut.

Og tenk å få jobbe et sted som daglig får miniatyrforsendelser fra GW. Gratis.

Spillet ser virkelig svært lekkert ut ut fra bilder og videoer.

Les mer på Eurogamers egen Hands on-rapport, eller se den 12 minutters lange reportasjen fra deres besøk hos den kanadiske spillprodusenten 31. oktober.

For dere andre verdenskrigsfantaster der ute er det freshe bilder og oppdatering også på siste Company of Heroes på stammen, men det diskuterer vi vel ikke her ;-).

Linus

No comments:

Post a Comment

Please feel free to comment...
Your feedback fuels our passion! ;)